Jak zrobić grę typu RTS

projektowanie-gier
gry

#1

Cześć, nazywam się Krzysiek i od nie dawna interesuje się programowaniem. Postanowiłem programować na silniku Unity z językiem C#. Chciałbym stworzyć fajnego RTS albo chociaż grę survivalową z widokiem izometrycznym. Tylko kompletnie nie wiem od czego zacząć…


#2
  1. Odpal Unity i stwórz nowy projekt.
  2. Zrób prototyp
  3. Skombinuj assety (albo stwórz)
  4. Zrób gre :smiley:

#3

za prosto chyba to opisałeś XD


#4

To tak w ramach żartu :smiley:
Jeżeli nie miałeś styczności z Unity, to zacznij od tutków. Wybierz sobie jakąś jedną mechanikę, którą chcesz mieć w swojej grze (np. zaznaczanie jednostek) i poszukaj w necie jak to zrobić. Zrobisz trochę albo Ci się znudzi, to bierz następną. W międzyczasie skołuj trochę assetów (np kup gotowe modele postaci) i podepnij je do swojego prototypu.

PS. Zacznij od czegoś prostego - pierwszego projektu i tak nie skończysz :smiley:


#5

Cześć. Osobiście polecam ten kurs:

na początek powinien wystarczyć :wink:


#6

jasne, jestem młodym programistą i chciałbym hobby zamienić w przyszłości w pracę. Jeśli możesz to podeślij jakieś przydatne filmiki lub artykuły o unity :smiley:


#7

to już wygląda solidnie, na pewno wykupię


#8

Tu niestety nie pomogę, bo czaruję w Unreal Engine, ale na yt bankowo jest mnóstwo dobrych tutoriali jak zacząć z Unity :smiley:


#9

właśnie po ogarnięciu unity chciałem przejść na Unreal Engine… zgłoszę się wtedy do ciebie :smiley:


#10

Generalnie RTS to ciężko, najbardziej upierdliwy będzie path finding na mapie.
Żeby te jednostki faktycznie szły jako armia na drugi koniec mapy nie klinując się za bardzo i atakujac sensownie przeciwenika jak się jakis trafi po drodze.

Możesz faktycznie zrobić jakąś gierkę z widokiem top down i potem zobaczyć co wyjdzie.

Wrzucasz jakąś mapę. Jakieś plane/tilemapę żeby był teren.

Potem wrzucasz jedną postać.

Dajesz jej możliwosć chodzenia, jak klikniesz na mapę to sprawdzasz gdzie klikłeś i żeby ta postać tam poszła.

Potem kamera żeby się ruszała, żeby było więcej niż jeden ekran.

Potem jakieś kolizje, żeby nie włazić w ściany.

I masz jakiś najprostszy szkielet do dalszego rozwoju.
Paradoksalnie nie tak łatwo dojść do tego etapu.
Ale masz potem trochę opcji, albo trohę RPGa, albo właśnie trochę RTSowo,
albo właśnie jakaś gra akcji top down typu action shooter, albo crafting i survival.


#11

no właśnie mam fazę na zaczynania od najtrudniejszych rzeczy, ale będę próbować


#12

Oferuje szkolenie z Unity 3d
Proszę o kontakt jeśli aktualne.
tomasz_pietrzak@onet.pl