Jaką dziedzinę 3D wybrać ?


#1

Witam, niedawno zacząłem swoją przygodę z grafiką 3D. Przerobiłem kilka tutoriali do 3d maxa. W przyszłości najbardziej interesuje mnie praca w branży gier komputerowych. Najbardziej podoba mi się modelowanie. A teraz pytanie: Na czym powinienem się skupić ? Warto zajmować się wszystkimi aspektami pracy jak modelowanie, tekstury, rigging, animacja, efekty cząstecazkowe itp. Czy lepiej np. skupić się tylko i wyłącznie na modelowaniu ? Czy może jakiejś kombinacji różnych rzeczy ? I jak bardzo przydatna jest znajomość photoshopa ? Z góry przepraszam jeśli jakieś pytania są zbyt trywialne/banalne, ale dopiero zaczynam.


#2

moim zdaniem początkujący powinien zająć się tylko i wyłącznie modelowaniem. Nie wiem jednak na jakim etapie jesteś. Można też naukę połączyć z texturowaniem. rigging animacje i cząsteczkowanie zostaw se na później. Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda praca nad grą a przy okazji czegoś się poduczyć i pomóc to zapraszam do studia nevermaze.
email: nevermaze1@gmail.com
skype: pitfon123


#3

Jeśli opanujesz teksturowanie i modelowanie to na początek wystarczy żeby robić jakieś proste zlecenia. Ja z tymi dwoma i podstawową wiedzą o renderowaniu przez jakiś czas robiłem zlecenia na wizualizacje architektoniczne.
Jeśli wymienisz wiedzę o renderowaniu na umiejętności optymalizacji modeli to pewnie dorwiesz się do jakichś zleceń na tworzenie modeli do gier albo sam będziesz mógł jakieś paczki robić na sprzedaż.
To jest o ile masz licencje na 3ds max albo wystarczająco samozaparcia żeby opanować blendera :expressionless:


#4

blender jest bardzo prosty to nie prawda, że jest skomplikowany. Może jest bardziej złożony, szybszy i udostępnia więcej opcji


#5

Szczerze to ja mam ten sam problem. Tyle rzeczy człowiek chciałby robić - ale jak zda sobie sprawę ile to zajmie jakby miał się kompletnie wszystkim zajmować to coś mnie trafia i wybrać nie mogę :confused: .


#6

Blender w ogóle nie działa z moim mózgiem zanim poskładam parę prostych kostek reprezentujących powiedzmy pokój w blenderze zdąż wymodelować i zaminować postać w 3dsm. Na przykład tego: https://www.youtube.com/watch?v=BcwoTH889rs w życiu bym w blenderze nie wymodelował, a w 3dsm zajęło mi to 2 tygodnie i to za czasów jak dopiero zaczynałem się uczyć modelowania.


#7

Od 5 lat tworze w blenderze teraz zajmuje się produkcja gry komputerowej. Jeśli chcielibyście Pomoc i uzyskać więcej info na temat produkcji to skontaktujcie się ze mną. Robimy multiplayer zombie. Powiem tylko tyle ze takiej gry jeszcze nie było. E-mail nevermaze1@gmail.com


#8

Dzięki za rady, w takim razie skupię się na modelowaniu. Może trochę też ogarnę teksturowanie.

pitfon123 wysłałem maila.


#9

coś poszło źle nie dostałem maila zaproś mnie na skype. pitfon123