Jaka rozdzielczosc elementow grafiki


#1

Witam serdecznie od kilku miesięcy zajmuje sie tworzeniem prostej gierki 2d. Nie uzywam zadnego silnika bo w ramach nauki zdecydowałem się zrobić wszystko od podstaw uzywając jedynie podstawowych bibliotek. Zastanawiam się teraz w jakiej rozdzielczości tworzyć elementy grafiki. Czy tworzyc elementy pod 4k i down scalowac czy moze pod full hd i down scalowac do nizszych rozdzielczosci i up scalowac do wyzszych? Czy moze przygotowac grafike w jakosci niskiej, sredniej i wysokiej jakosci i jedynie delikatnie scalowac do wybranej przez uzytkownika rozdzielczosci?


#2

Ja swoje GUI w Skullstone robię pod Full HD i downscaluję do aktualnej rozdzielczości. 4K jeszcze nigdy mi się nie trafiło, ale wtedy z automatu pójdzie upscale. GUI to u mnie literki, ikonki i tło okienek, więc nawet przy upscale powinno to jakoś sensownie wyglądać. Downscale widzę na co dzień i jest ok.


#3

Jeżeli chodzi o fonty to polecam najlepiej używać distance field fonta bo wtedy jest bardzo ładnie czcionka wygładzona, jeżeli silnik to obsługuje :slight_smile:


#4

Zasada numer 1 (świętość):: sepasracja warstw UI oraz kodu gry. Znaczy UI do /ui natomiast logika do /engine

Na /engine zakładam quote 250MB
esi $quota = 0.250 r/w/x /engine

Powoduje to iż system automatycznie wytnie wszystko powyżej 250MB.

Co się tyczy rozdziałki to standardowo FHD + 4K jako opcja.