Jaki język programowania dla poczatkujacego do prostych gier na androida?


#1

Chciałbym zacząć uczyć sie programować, cos bardziej pod gamedev. Chcialbym zeby to byl jezyk ktory jest przeznaczony glownie do pisania gier na androida. Miałem juz doswiadczenie z c#, ale ten jezyk wolalbym pominac.


#2

Ja bym jednak polecał C# i Unity. Jeśli już naprawdę nie możesz sobie z tym poradzić to może Lua.
Masz do wyboru parę rzeczy np. Corona SDK, silnik Defold.


#3

Nie chodzi o trudność, po prostu dawno nie pisalem i nie mam ochoty wracać do niego, a chciałbym jezyk ktory na rynku pracy (o ile wgl bede w tym na tyle dobry by pracowac) dobrze sie utrzymuje/utrzyma.


#4

To w tym momencie zostaje właśnie C# lub C++.


#5

Java? Jeszcze jest okay czy odchodzi juz do lamusa?


#6

Tak jest Java i pewnie jeszcze będzie wiele lat, ale do pisania gier używa się głównie tych 2 języków.
Szczególnie jeśli mówimy o rynku pracy.
Choć zdarzają się oferty javascript, czy właśnie jakiś natywnych języków mobilnych platform, ale jest ich bardzo mało. Choć można też traktować to jako nisze i możliwe, że będzie łatwiej znaleźć prace :wink:


#7

Ja również polecam C#+Unity3D. W sklepie Unity można znaleźć mnóstwo gotowych komponentów (w tym wiele darmowych). Pracy w Unity nie brakuje, co widać np tu: https://unity.com/madewith


#8

Java to natywny język androida. Choć teraz niby wypiera ją kotlin, ale już przestałem się orientować na rynku mobilnym.

Jeśli chcesz iść TYLKO w kierunku androida, to Java jest bardzo przyjemna, zwłaszcza przy wykorzystaniu np Libgdx. Libgdx umożliwia tworzenie gier desktopowych (na jvm), androida, web (w oparciu o gwt- duże ograniczenie) i niby ios, ale nie próbowałem.

Ja aktualnie piszę w Scali w oparciu o ten framework (technologia java najczęściej bardzo lubi się z innymi językami tworzonymi pod jvm). 2D co prawda, ale jest też wsparcie 3D (pod powłoką jest opengl). Ale takie coś jest o wiele bardziej niskopoziomowe niż np Unity.

Odnośnik do projektu dla wglądu:

Technologia Java jest aktualnie potęgą na rynku webowym jeśli chodzi o pisanie backendu. To duży plus w przypadku szukania pracy. Jedna z bardziej opłacalnych gałęzi programistycznych.

Zależy na czym Ci zależy. Gdybym chciał w jak najprostszy sposób robić gry, to bym wziął jakiś łatwy silnik. W dzisiejszych czasach “programista” i “twórca gier” to zbiory, które mogą być całkowicie rozłączne. Ja jestem programistą, mój wybór był oczywisty :slight_smile: