Jaki silnik do gry wyścigowej?


#1

Chciałbym stworzyć grę wyścigową i zastanawiam się czy silnik Cryengine będzie dobrym wyborem. Zastanawiam się nad nim ponieważ można programować w nim w c++, a tylko ten język aktualnie znam. Moje pytanie: czy ten silnik to dobry wybór a jeśli nie to jaki silnik nadawał by się do tego.


#2

Moim zdaniem raczej to dobry wybór… W Unity też można ale ono ma jedno ograniczenie. Nie możesz przekroczyć danej sumy dochodów w wersji darmowej jeżeli tą grę zamierzasz sprzedawać. Cryengine takich ograniczeń nie ma z tego co mi się wydaje. Tutaj masz dowolny wybór. Cryengine moim zdaniem jest potężniejszy i wybrałbym na Twoim miejscu Cryengine.


#3

Nie znamy Twojej pełnej sytuacji. Gra wyścigowa? Co to znaczy?

Będzie to gra o NASCAR? Wyścigach kosmicznych rydwanów? Czy może po prostu dwa punkty będą się ścigały?
Podsumuj swój pomysł i zastanów się jakimi środkami obecnie dysponujesz. Fakt, Cryengine jest potężny, ale ma też spore zapotrzebowanie na zasoby. Jeżeli swoją grę chcesz tworzyć na laptopie za 2k złotych - może być ciężko.
Fakt że znasz obecnie tylko c++ nie jest IMO problemem, gdyż 95% współczesnych języków programowania bazuje na C :slight_smile:


#4

Racja ale skoro mowa o Cryengine to chyba raczej kolega ma na myśli coś potężniejszego niż dwa ganiające się punkciki. Bo do czegoś takiego by wystarczało same środowisko programistyczne typu Visual Studio itd. A skoro Cryengine idzie w ruch to możemy się spodziewać coś większego. Na pewno przydałby się nam opis…


#5

A moim zdaniem bierz UE 4 jeśli Ci sprzęt na to pozwala, a sądzę że tak skoro o tworzeniu gier myślisz lub dopiero zamierzasz taki sprzęt zakupić.


#6

Chciałem stworzyć grę typu MOTO GP ( wyścigi motorów ), a mój PC to i7 6700, gtx 1070, 16 GB ram ,ssd 128 i hdd 2 TB


#7

No to nie mamy zastrzeżeń. Cryengine to dobry silnik jak dla takich gier. No to cóż mogę powiedzieć… Powodzenia w pracy nad grą! Czekamy na rezultaty… :slight_smile:


#8

A co sądzicie o UE 4, o którym wspomniał kolega wyżej? Bo jak się trochę przyjrzałem to wydaje mi się że jest to dosyć ciekawy silnik.


#9

Co za ciemnogród… Unreal przy Cryengine? Czy to jakiś żart? Unreal nie wykorzystasz w projektach komercyjnych za darmo a Cryengine wykorzystasz. To chyba już neguje użycie UE4. No chyba że chcesz potem przepisywać kod gry.


#10

Cryengine to tępe narzędzie. Nie powiedział, że będzie udostępniał tą grę albo sprzedawał.


#11

Co Ty za bzdury opowiadasz, korzystasz z Unreala za darmo a potem jak chcesz zarabiać to płacisz Epicowi tylko 5%, to się chyba opłaca co?


#12

Umiesz czytać? Właśnie o tym mówiłem.


#13

Może i tępe. Każdy ma swoje zdanie. A no właśnie, kolega nam o tym nie powiedział więc warto uprzedzić.


#14

Nie, mówiłeś o czymś innym.


#15

A projekt komercyjny to chyba taki na którym zarabiasz, nie prawda? A projekt nie komercyjny to taki na którym nie zarabiasz. Pojęcia Ci się mylą chyba, a pisze jak byk.


#16

Ale przecież Ty napisałeś, że nie ma sensu używać UE bo nie można na nim działać komercyjnie to Ci odpisałem, że 5% opłat to jest nic jak chcesz grę sprzedawać. W takim wypadku lepiej chyba używać UE co nie? Według Ciebie lepiej iść w CryEngine bo jest całkowicie za darmo. Dla mnie to nie neguje użycia UE, lepiej zapłacić im 5% i działać na tym silniku.


#17

Najważniejszą kwestią jaką rozpatrzyłbym nie jest kwestia opłat itd., gdyż 3 najpopularniejsze duże silniki są albo darmowe (Unity,CryEngine) albo za śmieszne pieniądze (UE4, gdzie 5% to, jak powiedział @shox nic), tylko tego jak dobrze orientujesz się wgl w silnikach graficznych, czy masz już doświadczenie z jakimś lub kogo kto ma i byłby w stanie nauczyć Cię obsługi danego silnika, pomóc rozwiązać problemy itd.

W moim przypadku bym to zrobił w Unity, ponieważ ten silnik jako tako znam a i tak by mi to szło bardzo powoli, bo go dopiero poznaję, a Cryengine jest dla mnie, aktualnie, za trudny :stuck_out_tongue:

Skoro znasz C++ to nie masz problemu związanego z językiem, ponieważ zarówno w UE4 i Cryengine 5 możesz oskryptować grę za pomocą C++ (konkretnie UE4 obsługuje C++ i własny język skryptowy polegający na wizualnym łączeniu odpowiednich bloczków i tworzeniu tych bloczków(Blueprints Visual Scrypting https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Engine/Blueprints/), a Cryengine 5 obsługuje C++, C# i Lua).

Jeśli nadal wypada 50% na 50% to wybierz ten, którego, według społeczności, łatwiej się jest nauczyć :stuck_out_tongue: (zakładając, że nic nie umiesz z każdego), do którego jest więcej dobrych jakości tutoriali w JĘZYKU POLSKIM, chyba, że język angielski związany ze stroną techniczną znasz bardzo dobrze lub biegle.
Pewnie zostanę zbesztany, bo programista musi znać angielski etc., ale tutoriale jednak dosyć często operują słownictwem mniej lub bardziej specjalistycznym i zwyczajnie łatwiej jest obejrzeć najpierw dobry tutorial w języku polskim, a dopiero potem (jeśli nie do końca rozumiesz) obejrzeć tutorial oficjalny, gdy już będziesz +/- kojarzył “o co kaman”. Nie będziesz się zastanawiał nad pierdołami takimi jak znaczenie słowa, bo skojarzysz już, że w polskim tutorialu gość już o tym mówił, a robiło to coś takiego :stuck_out_tongue:


#18

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Prace nad grą rozpocząłem na UE4. Jeszcze raz dziękuje za chęć pomocy w wyboru silnika. Jeśli ukończę grę z pożądanym efektem postaram się opublikować dla zainteresowanych osób. DZIĘKI :slight_smile:


#19

Po to jest forum abyś nie pokazywał grę jak ukończyć a w trakcie dewelopingu, wtedy możesz uzyskać pomoc i przez to twoja gra stanie się lepsza, kapewu?


#20

Równie dobrze możesz po prostu się pochwalić przed kolegami ze środowiska :slight_smile: