Jaki silnik wybrać?


#1

Jestem amatorskim programistą, ale umiem już trochę to i owo. Planuję stworzyć grę RPG, nieco większy projekt, lecz mam problem przy wyborze silnika. Na początku chciałem użyć RPG makera, jednak w grze chciałbym użyć paru nietypowych mechanizmów, jak śpiewanie karaoke czy walkę w stylu pokemon red (nie pytajcie) i nie mam pojęcia, czy silnik to ogarnie. Macie jakiś pomysł, jakiego innego silnika użyć, lub, o ile to możliwe, jak użyć tego w samym RPG makerze?


#2

Interesują cię silniki darmowe czy płatne?


#3

Nie robi mi różnicy który


#4

Jesteś amatorskim programistą, a planujesz stworzyć grę RPG? Czemu? Nie rozumiem, nie lepiej zacząć od czegoś prostszego? Wiesz w ogóle jakie aspekty mają gry RPG i jak trudno jest to wszystko zaprogramować? Albo inaczej - jest to po prostu mega czasochłonne, nawet gdyby to był krótszy RPG i tak wymagałby sporej ilości mechanizmów pod RPG.

RPG Maker, to nie jest nic specjalnego, tym nie zrobisz hitu tylko takie gierki typu margonem. Ja bym zalecał zainteresować się Unity, CryEngine lub Unrealem, z czego polecałbym zabrać się za Unity.