Jaskinie w Unity jak je ugryźć?


#1

No właśnie jak wiecie bądź nie zrobić jaskinie bądź tunele w Unity stanowi duży problem.
Jestem ciekaw jakie macie własne rozwiązania.
Z najtańszych rozwiązań znalazłem to “Terrain Hole System” ale jest trochę zbugowany
dlatego wstrzymuje się z zakupem.
W “Asset Store” można znaleźć rozwiązania ale są drogie od 60€ wzwyż.


#2

Wymodeluj sobie kilka gotowych ścian takich powiedzmy (3x3m), oteksturuj i z tym spokojnie wyrzeźbisz tunele.


#3

właśnie też jestem ciekawy jakie rozwiązanie do tego jest najlepsze. W The Forest, który jest robiony na Unity, bardzo dobrze im to wyszło…


#4

Zanim w swojej produkcji przerzuciłem się na voxelowy świat, kombinowałem trochę z Unity Terrain. Jaskinie, które są nad poziomem terenu to łatwizna, po prostu zrób kilka prefabów z modelami, które estetycznie są podobne do twojego terenu. O wiele ciężej zrobić jaskinie, które schodzą poza poziom ziemi. Ja robiłem tak:

Do shaderu, który obsługiwał teren, wysyłałem koordynaty otworów w ziemi, a on po prostu odrzucał te piksele. Np. możesz te informacje wysłać jako cieżkość którejś z tekstur (tekstura otwór). Dodatkowo na triggerach zrobiłem, żeby sprawdzanie kolizji terenu wyłączało się w pobliżu takiego otworu, albo możesz przebudować collider terenu.

Jak chcesz to mogę potem zrobić jakieś małe demko.


#5

Demko mile widziane.


#6

Wszystkie klify zrobione z jednego prefaba :smiley: (wiem, że nie wygląda jakoś mega, ale działa)
Z jaskiniami jest podobny workflow… (kopiuj, obróć, skaluj, powtórz)
Jak chcesz, to wyślę Ci prefaba :wink:


#7

Nie trzeba wysyłać prefaba może mogą być zrzuty ekranu.
Ogólnie wiem o co biega. Robisz wklęsły teren i potem obudowujesz właśnie tak jak
piszesz czyli kopiuj, wklej, obróć, skaluj, powtórz. W asset store są narzędzia ale bardzo drogie.
W planie mam wypróbować to “MicroSplat - Terrain Holes” ale trochę za dużo ostatnio wydaje
w asset store :stuck_out_tongue: