Jeszczę trochę o Unity


#1

Witam ponownie :slight_smile: Nie zabrałem się jeszcze z Unity bo cały czas zbieram informacje o nim. Planowałem uczyć się i pisać proste gierki w Pythonie. No ale tutaj na forum namówiono mnie na Unity 2D. Bo 3D mnie nie interesuje. Przeglądam internet w poszukiwaniu tutoriali jak pisać proste gry platformowe 2D. Ogólnie to jeżeli chodzi o 2D to tylko info o platformowych znajduję. Się okazało nawet, że kiedyś na helion.pl kupiłem kurs wideo Unity 2D Pana Arkadiusza Brzegowego. Z tego co widzę, już jest 3 część kursu. No ale do rzeczy. Jak widzę na youtube itp wszędzie są platformówki czyli kierowanie bohaterem i omijanie przeszkód, ewentualnie niszczenie stworków i to tyle :frowning: A ja szukam czegoś by była jakaś większa interakacji. Tak jak znalazłem np kosmiczną strzelankę, że lata się stateczkiem i strzela do innych. A chciałbym coś w tym stylu tylko ,że stateczkiem mogę zatrzymać się przy np bazie kosmicznej wymienić towar i lecieć dalej. Takie Elite Dangerous, X3, Star Citizen :smile: ale w prostym 2D :)Co mi w tym pomoże? Jakieś książki o C# czy w innych źródłach szukać pomocy? OCzywiśćie to pytam tak na przyszłość.


#3

Przeczytaj raz jeszcze pierwsze zdania :slight_smile:


#4

Unity wykorzystuje głównie swoje wbudowane biblioteki. Pewnie bardzo pomoże Ci praktyka i dokumentacja Unity. Dodatkowo Unity ma swoją obszerną bazę tutoriali. Może jakiś metor Ci pomoże? Ja miałem takiego jak uczyłem się grafiki 3D i bardzo mi pomógł.


#5

mam nadzieje że nie trollujesz? :slight_smile: To brzmi trochę jakbyś szukał tutoriala do zrobienia dokładnie takiej gry jak sobie wymyśliłeś. Jeśli chcesz zrobić coś bardziej rozbudowanego będziesz musiał trochę sam pogłówkować. Jak przerobisz kilka tych tutoriali to powinieneś mniej więcej już wiedzieć jak zrobić coś więcej.

:slight_smile:Ale co za informacje zbierasz? Biografie jego twórców czy historie zmian w kolejnych wersjach? :wink:To darmowy program więc go pobierasz i próbujesz robić :slight_smile: .


#6

Hehehe nie, nie troluje :slight_smile: niechce by mi ktos podał kod i voila. Jakie informacje? Tak jak napisalem, chcialem zaczac programowac w python i pygame. Ale tutaj na gamedev polecono mi, że do gierek 2D lepszą alternatywa bedzie Unity. Wiec przegladam tutoriale i filmy na ytb o unity by zobaczyc jak to wyglada i z czym to się je. Tak jak pisalem 3D mnie nie interesuje. A zto filmow na ytb widze mase o grach platformowych takich prostych. Wiem, ze do wielu rzeczy trzeba dojsc samemu. Tylko podpytuje czy wlasnie uczyc sie c# czy tak jak mi podpowiedziales zajac sie.dokumentacja unity, jezeli chodzi o problem, o ktorym wspomnialem.


#7

No to myślę, że nie masz się nad czym zastanawiać. Nie znajdziesz nic prostszego i darmowego niż unity. To nadaje się zarówno do 3D jak i 2D. Nie musisz daleko szukać, zerknij na https://unity3d.com/showcase/gallery/games I będziesz widział jakie to ma możliwości. A potem download i do dzieła. I według mnie (choć są różne szkoły) najpierw tutoriale (i nie oglądanie na YT tylko robienie na podstawie YT samemu), a później dokumentacja.


#8

Unity to dobry wybór, pomoże ci bardzo praktyka, potem sam będziesz wymyślał jak coś zrobić.
Unity jest tak popularne, że to co ci się przyda to angielski, bo praktycznie każdy problem jest gdzieś opisany.
Jeśli chodzi o C# to wystarczą podstawy które możesz zdobyć z każdego kursu.

Tu jest fajny kurs C# i nie tylko dla Unity


#9

Dzięki bardzo, za porady. Jak macie jeszcze jakieś to walcie śmiało!

I jeszcze jedno pytanie. Bo z tego co wiem, to po stworzeniu projektu w Unity można go wyeksportować na Windows, telefony z Androidem itp. Czy w Unity można tworzyć także aplikacje? Czy raczej nie ma to sensu?


#10

Jeśli bardzo chcesz to się da, możliwości też jakieś są, jeśli znasz tylko unity i chcesz zrobić jakaś wieloplatformową prosta aplikacje możesz spróbować, ale nie do tego jest to narzędzie i może to być problematyczne.


#11

Witam. Jestem tu nowy :slight_smile: Też zastanawiam się nad językiem programowania do tworzenia mini gier. Ale od zawsze interesuje mnie coś ciut bardziej rozbudowanego niż zwykła platformówka. Jeżeli chodzi o unity to kursy płatne na helion.pl lub darmowe youtube do głownie własnie platformówki lub proste fps. Czyli strzelanki, omijanie przeszkód itp. Ciężko znaleźć jakiś kurs co uczyłby bardziej rozbudowanej gry. Tzn chodzi mi tak jak tu ktoś napisał w temacie, o jakąś interakcję. Np znajdujemy przedmiot, możemy go sprzedać, coś kupić, coś zestrzelić, wykonać daną misję. I nie mówię tu o 3D, może być zwykła gra 2D z trójkątami lub kwadratami zamiast statków, i kołami zamiast planet :slight_smile: PRzez chwile zainteresowałem się książką “Twórz własne gry komputerowe w Pythonie”. Nie kupiłem jej ale przeglądałem w ksiegarni, JEst tam kilka gierek z czego wszystkie prócz jednej to tekstówki. A ta z grafiką to spadające stworki które trzeba omijać. I to tyle… ehhh
CO do Unity jeszcze przejrzałem na ytb Fabrykę Twórców Gier. Maja tam samochodówkę z omijaniem innych aut, torzą retro FPS, i to w sumie tyle. Bardzo fajnie że to robią, ale przydało by się jakiś mniejszy projekt prosty, z włałśnie tak jak marcin pisał jakąs większą interakcją. Tak by osoba ucząc się poznała tego pdostawy a potem już sama rozbudowała grę np w przypadku marcina o sektory, statki, stacje, misje itp itd
z w


#12

W unity można stworzyć praktycznie wszystko ;). Unity bardzo dba o dostarczanie wiedzy, ich manual jest aktualizowany na bieżąco , nawet oficjalne kursy dostarczają ogromnej wiedzy, tylko trzeba to połączyć w logiczną całość. Jeśli dobrze rozumiem chciałbyś pełny kurs jakieś bardziej złożonej gry. Jest dużo takich książek i kursów tylko oczywiście nie po polsku.


#13

No własnie w naszym języku cienko :slight_smile: Ale dzięki za link. Coś właśnie takiego szukam sobie :slight_smile:


#14

Znalazłem jeszcze coś takiego:

To chyba będzie spoko by przerboic na akcję w kosmosie :slight_smile:


#15

A ja bym wszystkich tutaj zagonił do C/C++, algorytmów, operacji na tablicach i listach. Podstawa to zrozumienie programowania, nastawienie się na pewien sposób myślenia no i oczywiście posiadanie pewnej podstawowej wiedzy o tym, jak pewne rzeczy działają. Bo to takie… jak by ktoś zobaczył na ulicy samochód, popatrzył jak jedzie, posłuchał kogoś kto mu o tym opowie i od razu chciał startować w wyścigu. To się nie uda.


#16

No nie do końca tak jest. Ja w wyścigu startować nie chcę, ale chętnie pojeżdżę na wycieczki :slight_smile:


#17

@marcin0218, @facemob na początku musicie przerobić kilka kursów ale nie trzeba do końca.
Chodzi o to żeby oswoić się z Unity. Jest jeszcze Unreal Engine ale wybrałem Unity.
Unity wydawało mi się bardziej przystępne no i ten sklep Asset Store masa darmowej
zawartości albo za kilka euro. W sam raz do przerabiania i rozkładania na części aby
dowiedzieć się jak to jest zrobione. Poniżej obrazek który pokazuje moje początki i jak
to wygląda teraz. http://imgur.com/23qIMJ4


#18

Ja jednak zacznę od Pythona. Pouczę się programowania, jakieś mini gierki porobię, może większe projekty, a jak nie to spróbuję kiedyś Unity.