Kierunek w GameDev'ie


#1

Witam, od bardzo dawna po głowie chodzą mi myśli by spróbować kiedyś sił w Game Devie. Wiele słyszałem o game testerach, którzy dzięki pracy testera poznali środowisko game devu, a później dokształcili się w kierunku programowania i tak działają do dziś. Problem w tym, że z czasem zrozumiałem, że programowanie nie jest dla mnie. Świadczył o tym brak zapału i ciągłe zmienianie języka. Wiele myślałem o pracy Quest Designer’a/GameDesigner’a/LevelDesigner’a. Czy jest to dobra opcja w game devie? O wiele lepiej czuje się w bardziej “kreatywnych” (nie ubliżając pracy programisty) kierunkach. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda taka praca, jakie cechy trzeba posiadać, czy programowanie będzie kiedykolwiek potrzebne w takiej pracy, co robić przed aplikowaniem na takie stanowisko (projekty studenckie itd.). Jeżeli ktoś dotarł do tego momentu i jest skory udzielić mi odpowiedzi na te pytania to z góry dziękuje :smiley:


#2

Spróbuj rozebrać kilka gier na czynniki pierwsze. Zrób reverse engineering, np. napisz design doc dla wybranych mechanik z tych gier przekrojowo od logiki do wizualizacji.

Większość mechanik w grach jest kopią tego co już było w innej grze.


#3

Nie mam pojęcia jak wygląda taka praca w praktyce, ale może warto spróbować od bycia moderem w takim razie? Dobrze by to wyglądało w portfolio. Jak znajdziesz coś gdzie nie trzeba programować (lub tylko pisze się proste skrypty) to jak znalazł.

Możesz przejrzeć wykłady GDC:

może znajdziesz coś co Ci pomoże.