Kilka pytań o Unreal 4- Do usunięcia


#1

Dziś zacząłem się bawić w silniku Unreal 4. Mam kilka pytań odnośnie interfejsu.

  1. Ustawiłem sobie widok na 4 podzielone ekrany (perspektywa, top, front, left), jest mi tak wygodniej przyzwyczajenie z sourca.
    Problemem jest to że jak dodam np. ścianę to jej obrys jest niewidoczny na drobnej siatce (1cm), im mniejsza gęstość siatki tym obrys jest widoczniejszy.

  2. Skalowanie.
    Mam ustawione skalowanie od środka obiektu. Chciałbym zmienić sposób skalowania obiektu na taki że: chwytam jakąś krawędź i przesuwam w kierunku w których chcę, a inne krawędzie pozostają nienaruszone.

  3. Fokus na obiekcie.
    Czy da się jakoś ustawić aby po kliknięciu na obiekt, a następnie F obiekt był na środku każdego okna? Obecnie fokus na obiekcie jest tylko na aktywnym oknie.

  4. Teksturowanie.
    Wyobraźmy sobie domek bez dachu, 4 ściany, w jednej ścianie drzwi.
    Chciałbym aby domek miał we wnętrzu inny kolor i na zewnątrz inny kolor.
    Jak to zrobić? Czy da się teksturować poprzez: “kliknij w płaszczyznę (jedna ze ścian)”, “ustaw teksturę”.

5.Pytania ogólne:
a.Czy warto skupiać się na dokładności co do centymetra?
b.Czy warto budować z prostych obiektów (sześcian, kula, łuki), czy raczej się tego nie robi i korzysta się z gotowych assetów (pobieram paczkę ze ścianami, oknami, dachem i łączę w całosć)?