Kilka pytań od ciemniaka na temat stworzenia nowego tytułu


#1

Jest to mój pierwszy post, dlatego w pierwszej kolejności wypadałoby się przywitać. Mam na imię Marcin i “lubię grać w gry”. Na co dzień jestem związany z inną branżą (motoryzacja), prowadzę własną firmę, jednak cały czas mam IT z tyłu głowy, bo to właśnie to, czym chciałbym się zajmować.

Od dłuższego czasu myślę nad stworzeniem tytułu w stylu MMOFPS. Z racji, że kiedyś dla frajdy bawiłem się w CryEngine, konkretnie brałem udział w pewnym konkursie na stworzenie nowej mapy do tytułu właśnie z gatunku MMOFPS, długo myślałem, aby właśnie w CryEnginie coś takiego stworzyć.
Lata jednak mijały, a ja zacząłem zauważać nowe możliwości - kupno gotowych assetów.

Do rzeczy. Mój pomysł to stworzenie darmowej gry z gatunku MMOFPS na desktopy (ewentualnie też na konsole, ale to kwestia możliwości i ile kolejnych problemów by doszło), zwykła, online’owa strzelanka z cash shopem, gdzie lvl “wbija się”, aby odblokowywać kolejne pozycje wyposażenia w sklepie. Taka, jakich multum, ale jednak troche inna - bo każdej obecnie coś dolega. Gdyby komuś trzeba było do zobrazowania mojego pomysłu jakiegoś tytułu - najbliższy byłby Warface. A więc pytania z mojej strony:

  1. Jaki silnik wybrać? Patrząc się na zasoby sklepów, skłaniałbym się najbardziej do UE. Ale jakie jest Wasze zdanie?
  2. Na ile możliwe jest stworzenie takiej gry głównie korzystając z gotowych assetów? Mój misterny plan to po prostu zrobić zakupy i wziąć magika, który te wszystkie klocki poskłada…
    …ale wiem, że to by było zbyt piękne.
  3. A może mocny reskin czegoś już istniejącego? Macie może wiedzę, czy gdzieś nie da się kupić podobnego gotowca i po prostu go “zmodzić”?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na powyższe pytania, jak i za ewentualne sugestie.
Pozdrawiam,
Marcin

P.S.
Pytanie poza konkursem z gatunku mobilnych - czy ktoś może zna miejsce, gdzie można kupić bazę do reskinu w stylu Mafia City, czy innej gry, która działa na zasadzie rozwijaj miasto/baze i walcz z innymi?


#2

Jaki silnik wybrać? Patrząc się na zasoby sklepów, skłaniałbym się najbardziej do UE. Ale jakie jest Wasze zdanie?

Pod względem zasobów (assetów) to polecam Unity (aczkolwiek UE też wydaje się ok).

Na ile możliwe jest stworzenie takiej gry głównie korzystając z gotowych assetów? Mój misterny plan to po prostu zrobić zakupy i wziąć magika, który te wszystkie klocki poskłada…
…ale wiem, że to by było zbyt piękne.

Możliwe jest, wystarczy poszukać dobrze odpowiednie assety (poruszanie się, strzelanie itp).

A może mocny reskin czegoś już istniejącego? Macie może wiedzę, czy gdzieś nie da się kupić podobnego gotowca i po prostu go “zmodzić”?


https://assetstore.unity.com/packages/templates/systems/fps-constructor-2561
https://assetstore.unity.com/packages/templates/systems/unreal-fps-81972


#3

MMO, powodzenia, nie masz nawet pojęcia na co się porywasz.

Podpowiem tylko, że od pół roku pracuję zawodowo (8h dziennie a nie jakieś tam dłubanie wieczorami) nad warstwą sieciową do pewnej gry. Pół roku robienia tylko i wyłącznie tego i jeszcze trochę do zrobienia zostało, pozostali trzej programiści tez mają sporo roboty.

Sugestie? Proszę bardzo:
Sugeruję zacząć od czegoś prostszego, nauczyć się najpierw silnika, programowania i zdobyć jakiś wyobrażenie na temat robienia gier. A za MMO możesz się zabrać jak będziesz miał zgrany zespół a w nim co najmniej trzech doświadczonych programistów.


#4

Bardzo dziękuję za podpowiedzi :slight_smile: