Kingdom Come Deliverance - opinie/wrażenia/nadzieje


#1

Premiera za pasem, bo we wtorek, ale nie którzy mają dostęp przed premierowy. Nie wiem czy ktoś się tutaj tym interesuje, więc wstawiam jedną z opinii za redditem.

Source is behind paywall, it´s a video after 30 hours of gameplay

http://www.gamestar.de/videos/kingdom-come-deliverance-video-fazit-nach-30-stunden-gameplay-mit-der-test-version,95568.html

Short summary:

Performance on PC seems very good - they are surprised (i7, gtx 1070 on ultra = 60fps in rural areas, 35fps in some villages)
Few bugs and glitches, nothing game/immersion breaking so far
Good quests and many ways to solve them
Very authentic and dynamic medieval world reacting to your decisions
mediocre story (after 30 hours so mid game - that´s why the score could be higher than 70-80)
starts rather slow and linear, opens up after ~10 hours
stunning world in terms of graphics but animations in dialogues could be better (cut scenes are awesome)
game feels more like a game rather a simulation
score “just” between 70 - 80 because the tester does not know if the rather slow and complex/realistic gameplay is for everyone or just genre fans. Game is really good as for what it is so he is really hesitating with the score.
Could be a pretty good score for the first big game of this company.

edit: additions from an earlier preview (8 hours played) - also paywall http://www.gamestar.de/artikel/kingdom-come-deliverance-der-schmale-grat,3322982.html

combat is excellent and complex
each weapon feels differernt
detailed calculation of collisions
“no game ever has nailed sword fights like KC:D”

Czyli wnioskuję porównując do zwykłych strzelanek (Chociaż to bardziej gra typu fighter, coś jak Absolver), KCD jest między codem a armą, nie chce sobie spojerować, przeczekam tylko ten miesiąc żeby móc poczytać recenzje i dopiero kupić i wtopić się w grę, rozpuścić się jej mistyką i prostym pięknem, o ile tak ma :slight_smile: .


#2

Pomiędzy CoD i Arme można wsadzić wszystko, począwszy od symulatora kozy przez Battalion 1944 po escape from Tarkov :wink:
A na poważnie grę chwilę obserwowałem ale jakoś takoś po doświadczeniach z life is feudal i gloria victis jestem przejedzony machaniem mieczami więc odpuściłem.
Czekam w zasadzie tylko na nowego m&b.


#3

ja obserwowałem tylko te co wymieniłeś i chyba jednak machanie mieczem będzie ciut bardziej skomplikowane bo na nim się mechanika walki będzie opierała. Więc samego klikania na śmierć tam nie ma raczej :slight_smile: .


#4

ja tez czekam na m&b nowego … w warband i ogniemm mieczem gram do dzisiaj.


#5

Moja opinia jest taka:

  • savy w tej grze to jest jakiś hardcorowy dramat
  • tak samo walka mogliby zrobić ją łatwiejszą i bardziej w stylu na przykład nowego AC
  • grafika tutaj należy się zatrzymać bo mam mieszane uczucia. Z jednej strony “dzicz”, roślinność i czasami postaci wyglądają super, ale z drugiej budynki wyglądają tragicznie. Nie wiem czego to jest kwestia, ale serio jakby gra miała dwa zupełnie inne zespoły graficzne. Słabe są również particle.
  • dużo żbędnych animacji

Jeżeli jednak się przymknie oko na te wszystkie minusy to w sumie wychodzi fajna gra. Mogliby dodać też więcej trochę pobocznych rzeczy, ale serio te wszystkie realistyczne systemy mi przypadły mocno do gustu -> zwłaszcza alchemia robi na mnie ogromne wrażenie czy psucie się jedzenia (fajna ciekawostka). Także mam nadzieję, że zrobią kontunuacje, ale z poprawioną grafiką (miejscami) i jakimś lepszym systemem walki :slight_smile:.


#6

No i o to chodzi. Jak na grę indie robioną przez małą początkującą ekipę z szefem od mafii to całkiem spoko im to wyszło a 7,5 to nagle wysoka ocena :> . Tylko jak nazwać ten typ gry, fighter rpg? Tylko jak wtedy nazwać takiego absolvera bo też są tam elementy rpg gdzie wszystko opiera się na walce…


#7

Ja tylko czekam aż ktoś ze społeczności wyda jakiegoś moda, który będzie ulatwiał żeby przyjemniej się grało. Poza tym przydałyby się właśnie jakieś mody bo z tego co grałem to gra na jakieś 20 godzin maks a możnaby spkojnie dzięki fanom wydłużyć ten czas o dodatkowe rzeczy do zrobienia :slight_smile:


#8

Zamiast modów na przyjemną grę dodaliby tryb uproszczony dla niedzielnych graczy - i po problemie. A co do modów. Znajomemu o wizualizacji 3d zamków podrzuciłem pomysł na przerzucenie się z renderowania 3d na mody. Wyobraź sobie całe takie mapy po których można latać i przełączać się między nimi razem z teleportem. To by było coś dobrego :slight_smile: .
Osobiście widziałbym w ten sposób takie większe mapy z kilkoma miastami na raz, połączenie kilku zamków krzyżackich na jednym i kilku wsi szlacheckich na drugim. Bo same zamki to mało a tak to zawsze jakąś fabułę można dorobić czy zrobić mod multiplayer pod grę rpg/rp :slight_smile: .