Kod źródłowy Serious Sam Engine


#1

Udostępniono wersję 1.10 silnika Serious Engine, znanego z takich gier jak np. Serious Sam Classic: The First Encounter.

W tym miesiącu Serious Sam ochodzi 15 urodziny. Vyacheslav Nikitenko, który pracował nad tym kodem i przygotował wersję 1.10 tego wydania ma tyle do powiedzenia:

Ta wersja Serious Engine jest bardzo ważna dla Croteamu i dla mnie osobiście. Stworzyłem szereg modów do Serious Sama zanim jeszcze zacząłem pracować nad silnikiem, to była świetna okazja do nauki.

Dziś jest jeszcze lepiej pod tym względem, Serious Engine 1.10 nie pokaże zajebistej grafiki, ale źródło jest doskonale udokumentowane, łatwe do modyfikacji jak również jest wiele modów stworzonych przez użytkowników. Ta wersja ma wszystko czego potrzebujesz do stworzenia własnej gry lub tylko do eksperymentowania.

Jeśli szukasz czegoś na początek, pobierz pliki z GitHuba i skieruj się do SeriousZone, które ma świetną społeczność i mnóstwo tutoriali.

Pliki można pobrać z GitHuba: https://github.com/Croteam-official/Serious-Engine


#2

Co do samego kodu to… jest tam strasznie dużo wykomentowanego kodu. Poza tym niektóre komentarze do kodu są wg mnie zbędne np https://github.com/Croteam-official/Serious-Engine/blob/master/Sources/GameGUIMP/DlgSelectPlayer.cpp#L83
Lepiej by było jakby napisać metodę, która mówi co się dzieje w tej pętli zamiast pisać komentarz.