Komputer, czyli maszyna o dwóch obliczach

Witam!
Spędziłem trochę czasu na tym forum i postanowiłem w końcu zapytać was o coś co mnie od dłuższego czasu nurtuje. O coś co właściwie jest jedyną rzeczą, która przeszkadza mi w realizacji celów. Mam nadzieję, że taki temat w żaden sposób nie wykracza poza tematykę forum i nie zostanę w krótkim czasie zmiażdżony kolejnymi cytowanymi punktami regulaminu.
Ale do rzeczy…
Krótko o mnie
Jestem uczniem liceum, w najbliższym czasie idę do klasy maturalnej. Klasa o profilu informatycznym, jednakże nie będę się tu wypowiadał na temat poziomu zajęć z komputerem w mojej szkole. Mniej więcej od 3 klasy gimnazjum zacząłem się interesować tematyką programistyczną, ale dopiero w 1 klasie liceum zacząłem krok po kroczku od samych podstaw zajmować się nauką, konkretniej cpp. Co ważne nauka sama w sobie była w przypływie chwili i nie realizowałem jej sumiennie. Zdarzały mi się przerwy, nawet paromiesięczne. Jakiś czas temu zainteresowałem się również tematyką silników gier, podłubałem trochę w UE4 (unity zniechęciło mnie licencjami). Zainteresowałem się również grafiką 3D. Blender stał się na jakiś czas moją miłością i potrafię w nim zrobić jednocześnie sporo, ale tak samo jeszcze wiele muszę się nauczyć. Po drodze jeszcze nieznacznie skubnąłem HTML’a. Dowiedziałem się nieco o JavaScripcie i CSS.
Sprzęt
Chciałbym wspomnieć, że często mój zapał do skutecznie potrafi zgasić mój sprzęt. Intel pentium, nvidia geforce 610M… Pragnę dodać, że sprzęt kupowałem czasach kiedy myślałem, że laptopy to dobry wybór, doskonale znam się na sprzęcie, a składanie kompa samemu nie ma sensu. Do tego sądziłem, że im nowsze tym lepsze i z niemałym zachwytem wiozłem sprzęt z win8 w środku.
Konsensus czyli o co właściwie chce zapytać