Konkurs - Symulator poruszania się pojazdów [ 5k PLN netto]


#1

Cześć,
nie wiem czy dobry dział, jeżeli nie proszę o przeniesienie.

Ja Marcin Nawrot reprezentujący firmę:
appG Nawrot Marcin
NIP: 656-228-72-57
( pozostałe dane do sprawdzenia w CEIDG )

pragnę ogłosić konkurs na symulator poruszania się aut po drodze. Zanim o tym co do przygotowania by wygrać to troszkę o wygranej.
Do wygrania jest :
5 000 zł, rozliczenie poprzez umowę o dzieło z przeniesieniem praw autorskich do projektu. Kwota 5 000 zł jest tutaj traktowana jako netto, czyli taką kwotę otrzyma na konto wykonawca. Możliwe też rozliczenie B2B - kwota 5000 jest wtedy kwotą netto.

Co jest do przedmiotem pracy konkursowej:
a) Przygotowanie aplikacji okienkowej do uruchomienia w środowisku Windows 10.
b) Aplikacja musi zezwalać na ustalenie dowolnej ilości pojazdów z określonym punktem czasowym pojawienia się, zniknięcia i ustalenia drogi poruszania wraz z prędkością jaka ma być osiągnięta w określonym punkcie. Zachowanie pojazdu zgodnie z fizyką poza momentem startu gdy ma już nadaną prędkość. Tzn. pojazd jeżeli ma zatrzymać się w danym punkcie to nabiera prędkości poprzez przyspieszanie a nie natychmiastowe przyjęcie określonej prędkości. Dany punkt może także wymagać postoju przez określony czas zanim ruszy dalej.
c) Każde auto ma mieć parametry takie jak przyspieszenie, wagę ( chyba że tego nie wymaga poprawne symulowanie ) oraz przedstawione w punkcie b właściwe zachowanie.
d) Punkty o których mowa w punkcie b tworzą ścieżkę po której porusza się pojazd. Pojazd ma reagować na kolizję poprzez zatrzymanie się i zasygnalizowanie kolizji w sposób graficzny ( np uwaga kolizja ). Nie wymagam stref zgniotu ani niczego takiego
e) Pojazdy prezentowane w ramach projektu muszą być wasze lub na prawie pozwalającym użycia ich na zasadzie darmowości do użytku komercyjnego, ewentualnie potwierdzenie zakupu licencji.
f) Pojazdów musi być minimum 10 typów, w tym motocykl, typu TIR oraz ciężarowy, reszta osobowych
g) Pojazdy muszą mieć możliwość sygnalizowania kierunku ruchu ( kierunkowskazy ), światła hamowania i światła długie, które można ustawić kiedy mają się zapalić. Może być to prosta zasada ustawiania okresów czasowych.
h) W symulacji muszą występować także piesi, ktorzy także poruszają się z określoną prędkością oraz po danej ścieżce. Pieszy musi mieć możliwość ustawienia długości postoju.
i) Przygotowane kafelki do narysowania dowolnej drogi ( w tym sygnalizacji świetlnej )
j) Prosty i funkcjonalny interfejs do tworzenia symulacji

Czas na zgłoszenie swojej pracy to 30.11.2020, konkurs zostanie rozstrzygnięty do 12.12.2020.
Zastrzegam sobie prawo do tego, że jeżeli aplikacja nie będzie spełniać wymagań pokładanych w przygotowanie symulacji to nie zostanie wybrany zwycięzca

Ocenie będzie podlegać przede wszystkim:
a) Prezentacja graficzna symulacji
b) Łatwość tworzenia symulacji
c) Łatwość korekt ruchów

Dodatkowo twórca/twórcy wybranego projektu będą wymienieni z imienia i nazwiska lub pseudonimu zależnie co wolą w ramach prezentacji symulacji. Symulacje będą nagrywane w celu ich zamieszczenia w serwisie Youtube.

Pracę należy zgłaszać na adres email: appgNawrot@gmail.com
Można wysyłać wstępne wersje w celu upewnienia się czy podążacie w dobrym kierunku.
Przesyłać należy linki do nagrań pracy aplikacji zamieszczonych w serwisie Youtube.

Wybór zwycięzcy nastąpi na podstawie nagrania pracy od 0 czyli od pustej karty do przygotowania drogi, ruchu pojazdów i pieszych, sygnalizacji świetlnej ( dobrze by ona też pracowała ).

W momencie ogłoszenia zwycięzcy, każdy otrzyma informacje czy został lub nie został zwycięzcą wraz z linkiem do zwycięzkiego projektu.

Pomoc jaką mogę tutaj zaoferować, chodzi o coś podobnego do tego ( widok z góry ) tylko oczywiście z lepszymi walorami graficznymi i możliwościami wyżej zawartymi.
https://www.youtube.com/watch?v=p5UA24Fbcsc ( uwaga głośna muzyka, więc radzę przyciszyć zanim uruchomicie ). Oczywiście nie chodzi tutaj o to co w mojej pracy inżynierskiej i oczekuje prostego symulatora, odtworzenia tego co ustawiłem po czym zakończenie symulacji, nie musi być nawet zatrzymywania ani cofania symulacji. Dodaje to tylko by było wiadomo o jaki widok chodzi. Coś jak w GTA 2. Pod nagraniem jest link do mojego starego portfolia skąd można pobrać ten kod, co prawda nie jest on piękny ale może być przydatny.

Możecie także wykorzystać przygotowane przeze mnie śledzenie trasy po punktach:

Osoba wygrywająca otrzyma ode mnie dodatkowo prośbę o nagranie 3 kolejnych nagrań by zaprezentować, że nie jest to aplikacja przygotowana pod jedną konkretną symulację.

Wygrywający otrzyma wskazane 5 000 zł na swoje konto po podpisaniu z moją firmą umowy o dzieło, ewentualnie umowy B2B. Wtedy też przesyła kod źródłowy wraz ze wszystkimi grafikami.

Nie ma mowy o poprawkach itp, wszystkie ewentualne korekty z mojej strony będą dodatkowo płatne i realizowane w ramach osobnych umów. Także jeżeli coś będę chciał rozwinąć wygrywający otrzymają dodatkową zapłatę.

Dodatkowych wyjaśnień mogę udzielić tutaj, ewentualnie mailowo. Myślę, że kwota jest średnią jeżeli chodzi o przygotowanie tak rozbudowanej aplikacji. Sam napisałem swoją symulację w około 40h więc kwota 125zł / h jest według mnie jak najbardziej ok. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że są tutaj osoby zaczynające i może im zająć to dłużej. Dodatkowo zdaje sobie sprawę, iż nie mają pewności wygranej, niemniej samo przygotowanie takiej symulacji jest też także dobrym projektem do portfolio, więc myślę że nie jest to też taka do końca przegrana. Sam pierwszą pracę zdobyłem dzięki swojej symulacji.


#2

Szczerze pobawiłbym się ale nie mam czasu. Samo przygotowanie grafik zajęło by mi z dwa, trzy dni. Aczkolwiek ciekawa zabawka.


#3

Bardzo ciekawe, czy mógłbyś zaprezentować działanie swojej symulacji ?


#4

Jest umieszczona tutaj:

Pod spodem video jest link do portfolio i tam jest takze pelny kod udostepniony.

Moja symulacja skupiala sie na „inteligentnej sygnalizacji świetlnej”, wiec bardziej pracować trzeba było nad backendem niż strona graficzna i bylo tylko jedno skrzyzowanie.


#5

i) Przygotowane kafelki do narysowania dowolnej drogi ( w tym sygnalizacji świetlnej )

? muszą to być “kafelki” ? czy coś bardziej luznego jak grafika i na niej wszystko poustawiane ?
np droga pojazdów jako splajn

g) Pojazdy muszą mieć możliwość sygnalizowania kierunku ruchu ( kierunkowskazy ), światła hamowania i światła długie, które można ustawić kiedy mają się zapalić. Może być to prosta zasada ustawiania okresów czasowych.

światła długie ? to ma być symulacja dla całego miasta czy tylko dla skrzyżowania ? po co kierunkowskazy ? auta mają się zachowywać losowo , zmieniać pas itp ? (mieć punkt startu i wylosowany punkt końcowy ?)

a pieszy jak ma się zachowywać :?, isć gęsiego jeden za drugim czy po chodniku całą szerokością (kolizja i wpadanie jednostek na siebie)

taa konkurs :l gdyby był jawny tzn wszyscy uczestnicy na bieżąco wstawiają postęp to by było coś sensownego, tak gdy tylko ty masz dostęp do wszystkich prac i sobie w nich przebierasz to zabawa trochę nie fair,


#6

Po kolei:
Kafelki wydają mi się tutaj najmniej czasochłonne. Chodzi o to by móc przygotować dowolnie wyglądające skrzyżowanie. Dodatkowo robiąc kafelki wiesz jaka jest szerokosc pasa ruchu, wiec mozna dostosowac grafike aut. Jeżeli masz rozwiązanie, który zapewnia to samo to także może być. Kwestia tego by nie trzeba było w programie graficznym osobno przygotowywac grafiki by ja wrzucic do symulacji.

Światła długie, hamowania i kierunkowskazy to ustawiane w konfiguracji kiedy maja sie one uruchomic. Np w 5 sekundzie na 3 sekundy. Najlepiej w milisekundach ten okres. Moze byc to liczone od czasu pojawienia sie auta.
Auta nie poruszaja sie samodzielnie. Maja ustalona sciezke, kwestia zmiany pasa bedzie juz po stronie osoby robiacej symulacje. Sciezka sklada sie z punktu startowego i punktu koncowego a pomiedzy dowolna ilosc punktow. Ta sciezka w czasie symulowania skrzyzowania bedzie niewidoczna. Symulacja ma sie opierac o droge tzn ma byc w miare spora przestrzen jak na przykladzie co podalem. Ze tych aut moze byc jednoczesnie kilkanascie widocznych. Piesi takze maja swoja sciezke i po niej sie poruszaja. Osoba robiaca symulacje odpowiada za to by zachowywal sie on odpowiednio.

Celem nie jest robienie gry czy automatycznego zachowania. Kazdy ruch jest planowany poprzez sciezke. Poruszanie sie po sciezce mozna wykorzystac to co ja kiedys przygotowalem. Tam jest podazanie do punktu z odpowiednio lagodnym skrecaniem by nie wygladalo to dziwnie. Mysle ze do poruszania pieszego nie trzeba nic robic. Dla aut w ramach tego projektu symulacji jest przygotowane jak to robione jest by auto nie przeskakiwalo a poruszalo sie zgodnie z zachowaniem aut.

Dla pieszych dodatkowo nie jest potrzebna kolizja pomiedzy innymi pieszymi, jedynie gdy wpada pod auto.

Oczywiście można przejść na bardziej jawny sposób. Wtedy jednak każdy musialby sie zgłosić a wiele osób może po prostu chciec po czym stwierdzic ze jednak nie dadza rady i nie chcialem nikogo tutaj niejako przymuszac do narazanie sie na takie nietrafione deklaracje.

Konkurs jest przeprowadzany tylko tutaj, jezeli ktos zechce sie tutaj zaprezentowac to moze i wtedy moja opinia tez moze zostac tutaj umieszczona. I ewentualne podpowiedzi.

Mail zaproponowalem glownie dlatego, ze nie mam za bardzo czasu by tworzyc strone na ktorej moglbym to zamiescic a nie wiem jak tutaj administracja by „spamowac” w tym temacie.

Podsumowujac, jeżeli ktoś chce tutaj zaprezentować swój postęp prac to może, jeżeli ktoś nie chce lub najpierw woli sie ze mna bezposrednio podzielic to takze moze. Ja bede zachecal te osoby do podzielenia sie tutaj, ewentualnie sam tutaj napisze ile osob pisze do mnie w ramach postepu.
Na ten moment nie bylo takiej osoby.

Podsumowujac takze technicznie. Celem jest przygotowanie tutaj sciezki, przyspieszania, hamowania ( w sensie zmniejszania predkosci, nie mowie tu o swiatlach bo nie chce by te automatyczniw wystepowaly). Sciezke ustalac sie powinno przez podanie punktow a prezentowana jako linie laczace te punkty. Kazdy taki punkt powinien miec czas oczekiwania w danym punkcie ( wtedy predkosc docelowa to 0 ), predkosc docelowa w double/float/decimal. Punkty moga byc ustawiane myszka lub tez wpisywane. Przy czym myszka by ta symulacja mogla trwac to powinna byc mozliwosc ustawienia punktu poza elementem symulacji. Po dojsciu do konca pieszy jak i samochod znika. Z kolei poczatek ma dodatkowo czas w jakim od poczatku symulacji ma sie pojawic.


#7

Dodatkowe wyjaśnienia, które pojawiły się w ramach pytań prywatnych:

a) Symulacja może być 2D, 2,5D lub 3D. Zależnie od preferowanej formy. Dla mnie liczy się widok z góry i taki powinna umożliwiać symulacja

b) Tak konkurs jest ogłoszony, jest prawidłowy i nie zamierzam się z niego wycofać. Posiadam zachowane środki finansowe na pokrycie nagrody. Moją firmę można sprawdzić w CEIDG.

c) W projekcie symulacji może brać udział więcej niż 1 osoba. Jeżeli jest taka wola, można rozdzielić umowy na dwie, trzy, cztery itd osób. Choć osobiście preferuje tutaj 1 osoba - 1 umowa, a już wewnętrznie sobie te pieniądze rozdzielicie.Uwaga: projekt nie potrzebuje mieć efektów dźwiękowych.

d) Nie trzeba rysować każdego nachylenia nawierzchni, można stosować po prostu obracanie sprite’a.
Edit: sprite’y lub inna forma graficznego narysowania skrzyżowania może być mniejsza niż reszta. W sensie by osiągnąć maksimum możliwości “kafelki” jak nazywam sprite’y mogą być różnej wielkości.

e) Można stosować grafiki w ramach “free for commercial use” oraz “free for all”.

f) Przez ścieżkę rozumiem punkty. Nie trzeba zastanawiać się nad poruszaniem się, czy krzywa ma być czy w inny sposób. Zarówno auto jak i pieszy ma w miarę naturalnie podążać do punktu. Moja w tym głowa by mógł to osiągnąć. Przyjmijmy że wszystkie auta mają ten sam maksymalny promień skrętu. W przypadku łuków to konfigurujący ścieżkę będzie musiał po prostu te punkty tak ustawić by było wrażenie łuku.

g) Osoby chętne dzielić się postępami mogą to robić tutaj. Nie chcące nie muszą tego robić. Nikogo nie skreślę, dlatego że nie dzieli się postępami.

h) Gotowa symulacja będzie narzędziem do tworzenia z niej nagrań video z omówieniem. Nagrania te będą opatrywane nazwiskiem twórcy aplikacji lub pseudonimem. Oczywiście można zrezygnować z tej formy promocji swojej osoby, jeżeli ktoś nie chce.

i ostatnie:
i) Myślę, że tak w tydzień ewentualnie półtorej może zająć cała sprawa umowy. Wygląda to tak, że ja przesyłam zwycięzcy umowę oraz rachunek, on ją drukuje w dwóch egzemplarzach i w dwóch rachunek, podpisuje wszystko i wysyła do mnie. Ja mając już podpisaną umowę i rachunek mogę już dokonać płatności. Całość zwykle nie trwa dłużej niż 3 dni, a z wysyłką kurierem da się to załatwić w dwa. Jeżeli ktoś preferuje bym ja wysłał najpierw umowę to nie ma problemu, po prostu całość będzie trwać dłużej i nie obejdzie się bez kosztów wysyłki po obu stronach ( koszt jakieś 9 zl niecałe ). Trwa to dłużej, ponieważ ja jako firma potrzebuje mieć podpisany rachunek i umowę do rozliczenia, nie mogę od tak wysłać pieniędzy. Oczywiście ja takie podpisane egzemplarze takze podpisuje i odsyłam jedną sztukę umowy i rachunku. Całość tak ustawiłem by była możliwość dostania tych pieniędzy przez zwycięzce przed świętami.

Pojawiły się pytania o terminy itd, ale to już było tutaj poruszane. Termin jest stały, jest to jeszcze 3 miesiące, więc na spokojnie nawet osoby mniej doświadczone powinny dać radę skończyć. Nie będzie także rozstrzygnięcia wcześniej ani później.
Preferowana forma to plik uruchamialny w systemie Windows 10, odpadają tutaj aplikacje webowe.

Na wszelkie pytania dodatkowe chętnie odpowiem, mam tutaj ustawione powiadomienia, więc nie muszą być one kierowane głównie poprzez mail. Może to trwać czasem do 2-3 dni, ze względu na małą ilość czasu.

Proszę się też nie sugerować ilością tutaj odpowiedzi jakie przekazałem, pochodzą one od 4 osób i na ten moment można powiedzieć, że jeżeli każda z tych osób pracuje osobno to nad projektem pracuje lub zastanawia się nad udziałem ( bo to nie jest przesądzone, że już pracuje ) 4 osoby/zespoły.