Korzystanie z gotowego silnika czy dalsza nauka c++?


#1

witam właśnie zakończyłem naukę podstaw c++ (pod gamedev) i nasunęło mi się pewne pytanie, a mianowicie
czy aby tworzyć gry(dobre gry, z bardziej rozbudowaną mechaniką)
powinienem nadal pogłębiać swoją wiedzę w c++ oraz uczyć się programować przy użyciu bibliotek i gotowych szablonów?
A może zacząć korzystać z gotowego silnika obsługującego c++ który posiada już skrypty napisane przez innych programistów.
A może najlepszą opcją będzie korzystanie z gotowego silnika oraz dalsza nauka c++ oraz skryptów.
spotkałem się niedawno z opinią, że aby tworzyć dobre gry wcale nie trzeba dobrze posługiwać się jakimś językiem, stąd właśnie to pytanie do bardziej doświadczonych ludzi w gamedev.

z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.


#2

Z obserwacji wiem, że jak ktoś zaczyna pisać silnik w którym potem zrobi grę to jakoś tak do etapu tworzenia gry nie dociera… Co innego stworzyć sobie własny ‘silniczek’/bibliotekę np do obsługi sieci w grach klient-serwer, a co innego porywać się na własną implementację silnika gry+3D. To po prostu kwestia rozmiarów konkretnych zagadnień. Nad opensourcowymi silnikami gier pracują całe zespoły bardzo doświadczonych ludzi.


#3

Według mnie to najlepiej tworzyć gry w gotowym silniku np. Unreal Engine (skrypty się pisze w C++).
Zrobić sobie portfolio, czyli parę gierek używając darmowych zasobów, potem do kogoś dołączyć etc. i zacząć normalnie pracować.

Dodatkowo można jakiegoś dodatkowego języka (np. Java, C#) się nauczyć.

Pozdrawiam


#4

To pytanie nasuwa Ci się nie bez powodu. Żyjemy już w czasach, w których nie trzeba być ninja programowania by zrobić grę. Niektóre silniki pozwalają na wręcz “wyklikanie” gry wsparte czasem jakimiś prostymi skryptami. Dlatego jak dla mnie, musisz sobie postawić pytanie- na czym Ci zależy? Jeśli chcesz po prostu robić gry (a nie znasz się na programowaniu lub dopiero zaczynasz), to może warto spojrzeć na jakieś takie proste silniki, które Cie odciążą w programowaniu (które to na dłuższą metę nie będzie Ci specjalnie do życia potrzebne).

A jeśli chcesz programować, to inna sprawa. Wtedy już warto np napisać sobie jakieś proste gierki “natywnie” na początek w celu nauki samego języka. Nauka programowania bardzo rozwija myślenie i poszerza horyzonty. Głównie dlatego warto je znać w przypadku gamedevu. Odradzałbym na pewno pisanie silnika graficznego tak jak wspomniał @frozenshade. To droga w jedną stronę. Na dodatek strata czasu w Twoim wypadku.


#5

Jeśli chcesz robić gry to gotowy silnik. Jak C++ to najlepiej Unreal Engine.