Książki o programowaniu w C++ i tworzeniu gier

projektowanie-gier
gamedev
książka

#1

Witam !
Jestem tutaj nowy, a także “nowy” w szeroko pojętym GAMEDEVIE.
Chciałbym, więc zapytać co polecicie do przeczytania o programowaniu w C++ oraz jego zastosowaniu w gamedev ? Chodzi mi głównie o książki, ale mogą być też różnorakie kursy. Obecnie przechodzę przez twory Bjarne’a Stroustrup’a, które są wyłącznie o c++. Co, więc po jego książkach można przeczytać ?
Dzięki za odpowiedź. !


#2

Może spróbuj ten kurs na Udemy - https://www.udemy.com/patterns-cplusplus/

Kurs jest o pisaniu wzorców projektowych w C++, sam przeszedłem ten sam tylko w wersji z C# i mogę śmiało powiedzieć, że prowadzący jest świetnym instruktorem, który naprawdę głęboko rozumie język w zasadzie to lepiej niż większość profesjonalistów jakich spotkasz w branży, a także umie tę wiedzę przekazać.

A w dodatku wzorce projektowe, choć nie są “chlebem powszednim” programowania, to jednak dają możliwość spojrzenia na kod z zupełnie innej strony i w efekcie posiąść umiejętność tworzenia kodu na dużo wyższym poziomie.


#3

Hej,

Stroustrup to twórca języka c++, ale nie jestem czy jest najlepszym jego nauczycielem. Jeśli chodzi o (Modern) c++ to ta jest całkiem niezła:

Ogólnie jeśli chodzi o game dev, to polecał bym raczej zacząć od Unity (C#). Chyba że gra którą chcesz zrobić wymaga ultra wydajności - wtedy c++.

Pozdrawiam,
Tomek