Książki o projektowaniu gier - Gdzie kupić, recenzje, opinie

game-design
gamedev
książka
projektowanie-gier

#1

Właśnie sobie przeglądam internetowe księgarnie i przypadkowo natknąłem się na kilka książek związanych z projektowaniem gier. Tak oto narodził się pomysł tematu w którym każdy z was może polecić jakaś książkę lub też jej nie polecić. Książki to podstawa wiedzy więc wątek przyda się każdemu, jeżeli ktoś ma opory przed zakupem książki na dany temat bo myśli, że w internecie znajdzie wszystko to się myli, w internecie nie znajdziesz wszystkiego, a w książkach jest prezentowana naprawdę fachowa wiedza.

Byłem dzisiaj na stronie helion.pl i tam pojawiła się zakładka dedykowana grom, wcześniej jej nie widziałem więc pierwszym dobrym sposobem na zapoznaniem się z lekturą będzie uderzenie pod adres:

  1. Helion, po polsku https://helion.pl/kategorie/ksiazki/gry
  2. Enbook, po angielsku https://www.enbook.pl/pocitace-a-informacni-categorie/computer-programming/software-development/games-development-programming.html
  3. Amazon, po angielsku https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_2?url=search-alias%3Daps&field-keywords=game+design

#2

Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier- wydawnictwa merlin - pozycja raczej dla kogoś kto nigdy nie miał do czynienia z gamedevem
Level Up! The Guide to Great Video Game Design - autorstwa Scott Rogers - przebrnąłem jakoś z moim biednym angielskim do końca i naprawdę kawał dobrej roboty.
Procedural Generation in Game Design - wydawnictwa Taylor & Francis Inc - zamówiona i czekam aż przyjdzie…


#3

Nie pamiętam niestety w którym odcinku panowie wymieniają tutaj lektury, ale gorąco polecam całą serię: https://www.youtube.com/watch?v=5MKCuj8PnP0

Jeżeli chodzi o grafikę - osobiście najchętniej korzystam z referencji ze źródeł historycznych oraz naukowych.