Kursy Unity na PC a Android


#1

Witam. Zabrałem się w końcu za Unity. Kurs, który posiadam tyczy się zrobienia gry na PC. Nie mogę odpowiedniego dla siebie znaleźć typowo na Androida.
Ale podczas kompilacji, można wybrać także Android itp.
Teraz moje pytanie. Żeby to działało na Android trzeba dużych zmian w projekcie? Możecie mnie naprowadzić trochę?


#2

Wybierasz build czy będzie na PC czy android w ustawieniach unity.

Ogólnie kod jest taki sam i grę robi sie tak samo, ale np grafiki, shadery itp mogą być mocno inne.
Podobine np procesor czy fizyka mogą na Adroidzie chodzić trochę inaczej niż na PC.
Czy np dysk twardy działa inaczej, itp itd.

Więc generalnie jak celujujesz w android to jak naj szybciej zrób coś, co faktycznie odpala sie na komórce. I regularnie testuj co działa, a co się sypie. Bo inne rzeczy mogą się sypać na PC a inne na Androidzie.

Co do zasady to grę robisz tak samo. Tylko inne settingi generują inne bugi i trzeba testować / wybierać takie shadery itp co działają dobrze. Co innego będzie powodować spadki wydajności. Inaczej się steruje ekranem dotykowym inaczej padem. Masz inne rozdzielczości ekranu itd itd


#3

Zacząłem kurs. I pojawił się pierwszy problem. Ustawiłem tak jak mówisz, wytłumaczono to też w kursie. Wgrałem wszystkie grafiki do Assets. I w kursie koleś myszką przesuwa grafikę np. statku na ekran z projektem. JA tego zrobić nie mogę po gdy przesuwam go na projekt, pojawia się kółeczko z zakazem.

Ok poradziłem sobie. Trzeba było zmienić opcje obrazka statku z Default na Sprite (2d and UI)