Level Design - oświetlenie


#1

Cześć,
jestem na etapie pierwszych kroków, z tworzeniem oświetlenia w levelu i napotkałem na kilka problemów.

  1. Przy tworzeniu levelu cały czas pracowałem w preview mode:

Po zbudowaniu światłą nic nie widać i chciałbym wrócić do preview mode, żeby popracować dalej nad levelem, jak to zrobić?

  1. Druga kwestia - jeśli chodzi o dodawanie światła, jak to wygląda w w przypadku budowania światłą w zamkniętych pomieszczeniach np. jaskinia, na potrzeby level designu?
    Niechiałbym tracić teraz czasu na dodawanie źródem światała by coś widzieć gdy buduje wnętrze jaskini, jest na to jakaś funkcja, która dodaje ogólne oświetlenie jak w preview mode?


#2

Jeżeli nie masz jeszcze Sky Light w scenie, to go dodaj -> Zmień jego tryb z “Captured Scene” na “Cubemap” i dodaj jakieś HDRI -> Podkręć jasność aż uzyskasz zadowalający efekt.

Jeżeli chcesz na szybkości zobaczyć co jest w ciemnym miejscu to zmień sobie w viewporcie tryb wyświetlania z Lit na Unlit

PS. Wydaje mi się, że jak zmienisz kąt Directional Light to znowu zrobi preview.


#3

Captured Scene” na “Cubemap” pomogło!, dzięki