[LibGdx] Samhain Night - roguelike shooter + demo


#1

Rozgrywka Samhein Night inspirowana jest grami takimi jak Nuclear Throne czy The Binding of Isaac. Gracz wciela się w wybraną przez siebie czarownicę, która zostaje wysłana by powstrzymać hordę potworów zalewających świat podczas tytułowego Samhein, celtyckiego święta zmarłych. Gra duży nacisk kładzie na zręczność i tak jak wspomniane wyżej gry prowadzi gracza przez kolejne, różniące się od siebie, losowo generowane poziomy, na których zmagać się będzie z unikalnymi przeciwnikami. W przeciwieństwie do typowych gier ze swojego gatunku, rozwój postaci nie jest losowy lecz zależy wyłącznie od decyzji gracza oraz tego jak dobrze sobie razi. Dodatkowo rozgrywka jest wymagająca i nie wybacza błędów co przekłada się na konieczność wielokrotnego próbowania przejścia danego etapu.

Obecnie dostępna jest wersja demonstracyjna gry do pobrania tutaj: https://cottonkitty.itch.io/samhain-night

Demo zawiera dwa pierwsze poziomy, składające się z kilku pięter. Każdy poziom zakończony jest bossem, stanowiącym ostateczne wyzwanie dla gracza.

Wszelkie uwagi i krytyka co do demo gry są mile widziane


#2

Hej!
Nie wiem czemu, ale nie mogę pobrać dema :frowning:


#3

Nie wiem dlaczego, zaraz to sprawdzę.
Tutaj drugi link: https://gamejolt.com/games/samhain-night-demo/286107


#4

Link działa!
Pograłem trochę i mam pewne drobne uwagi:

  1. czemu przeciwnicy strzelają do mnie jak ich nie widzę (tak z 2 końca mapy np.)
  2. Czasem coś dziwnego dzieje się ze spritami przeciwników (jakby co klatkę przesuwały się o bardzo małą odległość przez co są dziwnie rozmazane (ogólnie efekt jest całkiem ciekawy, ale że występuje bardzo losowo zakładam, że to raczej błąd gdzieś w kodzie niż celowe działanie))
  3. I to już moja subitywna opinia więc pewnie się nie zgodzisz, ale przydałby się system regeneracji zdrowia (nw. np. pewna ilość zdrowia przywracana po zabiciu przeciwnika np. 1/4 tego co zadaje jego atak albo coś)
    Ogólnie gra jest całkiem ładna i nienajgorszy gameplay.