Light Pirates! Prosta gra o piratach


#1

Witam, chciałbym się pochwalić moją nową grą napisaną w LIBGDX na urządzenia mobilne. Byłbym wdzięczny za każdą opinię na jej temat. Gra do ściągnięcia z Google Play

Jest to prosta gra zręcznościowa w której możesz walczyć ze statkami, zdobywać złoto przez abordaż oraz szukać skarbów na wyspach. Życie pirata nie jest łatwe, twoim głównym zadaniem jest złapanie jak największej ilości statków i przejęcie ich bogactwa podczas abordażu.


#2

odwróciłbym ten pasek przy walce bezpośredniej ze statkiem (z czaszką i pucharem)
jak pierwszy raz się to pokazało to myślałem że już na pierwszym statku gracz polegnie ponieważ strona czachy(śmierci) była coraz większa :slight_smile:


#3

Hmmm nie myślałem o tym w ten sposób;) Dzięki za sugestię, postaram się jakoś to bardziej zaznaczyć


#4

Gratuluje gry, wygląda na ciekawy gameplay (niestety nie mam czasu zagrać).
Natomiast muzyka w filmie, zupełnie nie pasuje mi do gry. Jak taką samą muzykę masz w grze to ja osobiście bym ją od razu wyłączył.


#5

Dzięki za opinię. Akurat jest to jakiś podkład z youtube, jak na razie w grze wystepują same dźwięki, nad muzyką to muszę jeszcze posiedzieć i poszukać jakiś darmowych szantów:>


#6

Gierka fajna. Myślałeś o multiplayer ?


#7

Na pewno będę tą grę powoli rozwijał o nowe rzeczy, ale jak na razie multi wydaję się na za trudny temat dla mnie:( Mam w planach stworzenie “karcianej” gierki dla dzieci z opcją multiplayer i ogarnąć temat na prostszym przykładzie. Nie chce rzucać się na głęboką wodę, aby nie stracić przyjemności z tworzenia;)


#8

Gra wygląda całkiem ładnie :wink: Wybuchy psują efekt bo nie pasują do cartoonowego stylu. No i tak jak zauważył ktoś wyżej - pasek przy abordażu kompletnie nieintuicyjny. Ale ogólnie gra robi fajne wrażenie, powodzenia w rozwijaniu :wink:

Poniżej wykład na youtube, który pokazuje kilka prostych zabiegów, dzięki którym można sprawić, że gra będzie dużo bardziej atrakcyjna wizualnie. Do twojej gry będą idealne.


#9

Dzięki za opinię, na pewno to obejrzę. Wybuchy zrobiłem w ParticleEditor do Libgdx, miał być trochę inny efekt ale nie wyszło (jak wiele innych rzeczy), muszę jeszcze się tym pobawić.


#10

Całkiem fajna gra.

Trudność sprawia mi strzelanie z działa. Gdy łódź obraca się o 180 stopni bywa że strzelam w przeciwnym kierunku niż zamierzałem :slight_smile: hehe


#11

No już miałem takie uwagi. Problem w tym, że jakbym obracał strzelanie to by dopiero było zamieszanie. Jakby ktoś pływał na “granicy” przełączania to raz by strzelał z lewej a raz z prawej. Chyba że ktoś ma jakieś propozycję co do rozwiązania takiego problemu?


#12

Może po prostu ekran? Z której strony strony statku klikniesz to z tej strzela :slight_smile:


#13

Sterowanie mam na lewym kciuku a strzelanie na prawym. Jeżeli zmienię strzelanie na ekran to nie będzie można w tym samym czasie skręcać i strzelać w lewo:/


#14

Kolor. Dla jednej strony np. czerwone działa dla drugiej zielone ( bądź jakieś inne wpasowane w stylistykę) i buttony w odpowiednim kolorze.


#15

Przetestowałem i moje uwagi (testowałem coś koło pięciu minut):

  1. Brak języka polskiego - Why? Rozumiem, że angielski to podstawa, a nie ma tu i tak dużo tekstu, ale jak gra tworzona przez Polaka, to czemu by nie?
  2. Brakuje tutaj trochę muzyki, same sfxy przez co gra wydaje się strasznie pusta.
  3. Brak możliwości całkowitego zatrzymania statku przez co ciągle jest w ruchu, niby nie ma konieczności, ale byłoby to fajne urozmaicenie :stuck_out_tongue:

#16

Ad 1. Właśnie że nie ma dużo tego, to nie wiedziałem że będzie potrzebne, ale masz rację i dodałem już to do listy ToDo;)
Ad 2. Muszę poszukać jakiś darmowych szantów do podkładu, na pewno niedługo to dodam.
Ad 3. W sumie nie widzę w tym sensu, połowa prędkości w większości przypadków powinna wystarczyć
Dzięki za opinię, niedługo wrzucę odpowiednie poprawki z wszystkich opinii;)


#17

“Granice” przełączania zrób na histerezie i będzie git


#18

ok, coś pokombinuję z tym.


#19

Przetestowałem; a właściwie przesiedziałem parę godzin nad tym tytułem i mogę powiedzieć tyle, że gameplay wciąga i nie jest frustrujący jest on idealny pod względem ciekawości i akcji brakuje mi tu tylko ciekawej i nie wnerwiającej muzyczki; a także tego by okręty nie nawalały z połowy mapy, chodź to nic a nic nie przeszkadza. W mojej ocenie gier z gatunku INDIE 9/10.

Pozdrawiam Chromin (Ostatnio 5 w tabeli wyników).


#20

Dzięki za opinię. Na pewno z muzyką niedługo powalczę. Właśnie dzisiaj wydam kolejną wersję w której zrobiłem:

  • bardziej dynamiczny początek, przy starcie kilka statków jest już blisko
  • troszkę zwiększyłem liczbę generowany obiektów (wysp, beczek, butelek) w regionie
  • dodałem język niemiecki
  • dodałem zadania w butelce za które dostaje się punkty i monetę jak np. “Zniszcz x statków w x sekund”