Mam problem nie umiem napisać skryptu zapisu gry


#1

Mam problem niewiem jak zrobić zrobić zapis gry muszę zapisać w grze stan konta polorzenie gracza i aktualna prace.


#2

Minimum szacunku do pozostałych forumowiczów w postaci poprawnej JEDNEJ linijki tekstu byłoby mile widziane :confused:


#3
import pickle

saveData = SaveData(...)
with open('savefile.dat', 'wb') as f:
pickle.dump(save_Data, f, protocol=2)

jakos tak to szlo…prosze bardzo.


#4

Wytłumaczyć to bardziej plis. A jak to puzniej wczytac


#5

Zeby wczytac - czyli odwrotnosc zapisywania…
robisz wysztko odwrotnie:

import pickle

(2=locotorp ,f ,ataD_evas)pmud.elkcip
:f sa ('bw' ,'tad.elifevas')nepo htiw
(...)ataDevaS = ataDevas

smieszna ale latwa biblioteka, tylko uwazaj zeby sie nie pomylic…


#6

a tak serio
A co to wogóle zapisze.


#7

@RoboCat jesteś mistrzem :smiley:


#8

Swoją drogą jestem ciekaw czy jest już w unity jakiś dobry sposób na zapis gry.


#9

Jezeli tylko lokalnie to-> serializowac obiekt do pliku binarnego.
jak zalezy ci na “bezpieczenstwie” to chyba najlepiej tylko z back-endem na serwerze.
A lokalnie z “bezpieczenstwem” to serialize do pamieci -> byte[] -> encrypt -> save to file…


#10

Chodzi mi o jakieś zapisanie stanu sceny.


#11

Calej sceny nie zapiszesz-> mozesz zapisac liste obiektow ich aktualne stany, stany gracza i wszystko co potrzebne do odtworzenia sceny->i tak jak wyzej: serialize

GameObject nie mozna dac do serialize przez binaryformatter -> mozna zserializowac do xml i dac encrypt.

mzoesz napisac skrypt ktory “zaciagnie” wszystkie parametry/komponenty itp obiektu-> zapisze do pliku.
pozniej jako load: instantiate nowy obiekt -> odczyt danych z pliku dodanie do obiektu. dodanie komponentow itp itd…

zalezy co chcesz osiagnac, bo zapisanie stanu sceny nic mi nie mowi :smiley: