Matali Physics 3.9, zaawansowane zarządzanie systemami cząstek


#1

Witamy wszystkich,

Mamy przyjemność poinformować, że Matali Physics - wieloplatformowe rozwiązanie w zakresie symulacji fizycznych czasu rzeczywistego oraz łączenia tych symulacji z grafiką komputerową - od wersji 3.9 wprowadza zaawansowane zarządzanie systemami cząstek. Efekty cząsteczkowe, takie jak ogień, wybuchy, dym, chmury, kurz, iskry, śnieg, deszcz i inne można obecnie łatwo uzyskać poprzez opartą na fizyce animację cząstek sztywnych w czasie rzeczywistym.

Zapraszamy na stronę domową silnika po dodatkowe informacje i filmy z wersji 3.9


Podstawy symulacji fizyki - prośba o pomoc
#2

A fizyka cząstek też?
Myślałem o napisaniu symulacji gazów do gry właśnie na cząsteczkach żeby mieć realistyczne wybuchy. Tak że wiesz robię cząstki i liczę ich siły odpychania na podstawie odległości, do tego kolizje z otoczeniem. Ale to wszystko do gry 2d. Ciekawe czy w 3d by się dało też(czy na obecnym sprzęcie dało by radę to liczyć co klatkę albo kilka)


#3

W Matali Physics 3.9 przykładowy kontroler cząstek przyjmuje ich ruch swobodny oraz liczy oddziaływania z obiektami zewnętrznymi, nie jest to pełna symulacja płynu uwzględniająca oddziaływania między cząstkami. Celem było zademonstrowanie wykorzystania obiektów sztywnych do symulacji płynów na potrzeby gier komputerowych gdzie wydajność jest najważniejsza. Oczywiście oddziaływania między cząstkami mogą być liczone z tym, że symulacja będzie wtedy znacząco wolniejsza.
Matali Physics może zwrócić wszystkie potrzebne informacje do pełnej symulacji płynu. O tym jakie parametry mają być liczone oraz jak kontroler cząstek je przetworzy decyduje użytkownik np. wprowadzając obliczenia oddziaływań pomiędzy cząstkami.