Mister Spaceman - dryfujący kosmonauta :D


#1

Siemanko chłopcy i dziewczęta :slight_smile:
Pracuję ostatnio nad takim małym projektem w UE4 i chciałem pochwalić się postępami.
Gra bardzo prosta i być może nie ma się czym chwalić, ale taki tu mały ruch :smiley:

Mister Spaceman to gra, w której wcielamy się w kosmonautę dryfującego w polu asteroid.
Naszym zadaniem jest dotrzeć do portalu (banał). Utrudnia nam to ograniczona ilość tlenu oraz paliwa w skafandrze.
Oczywiście mechanika jest zaprojektowana tak, by odwzorować stan braku grawitacji, tak więc gdy raz się rozpędzimy, nie wytracamy prędkości z czasem.
Gra jest jeszcze na wczesnym etapie, aczkolwiek jest już grywalna i strasznie frustrująca (zamierzony efekt) :smiley:

Żeby nie być gołosłownym wrzucam screena :stuck_out_tongue:

PS. Tak wiem, że jest -3% paliwa.
PS2. Tak wiem, że 630m/s to bardzo dużo :smiley:


#2

Pomysł ciekawy, ale mam wielką nadzieję, że pójdzie też gierka na komórce bo mógłby z tego bardzo dobry zabijacz czasu wyjść :smiley:.


#3

Chętnie zobaczyłbym krótki film z rozgrywki pokazujący najważniejsze elementy gry. Jeden obrazek niewiele mówi. Powodzenia :slight_smile:


#4

Podrzucam linka do gameplay’a:


#5

Moje propozycję zmian:

  • Dodałbym ruchome kończy. Rozważyłbym dwie możliwości. Pierwsza to kończy swobodnie latają na boki zależnie od prędkości. Druga możliwość to podkurczanie kończyn przy zwiększaniu prędkości,
  • Zmieniłbym tył plecaka z białego prostokąta na coś bardziej realistycznego,
  • Czy kosmonauta może rotować w płaszczyźnie ekranu (osie X i Y)? To mogłoby utrudnić ale jednocześnie uprościć rozgrywkę:),
  • Ogólnie odczuwam dziwne wrażenie . Postać porusza się ale nadal pozostaje na środku ekranu w tej samej pozycji. Może się mylę,
  • Dodałbym “granaty” które mogłyby niszczyć przeszkody i powodować odrzut :slight_smile: Co więcej można by dodać liny zakończonej hakiem do korygowania toru lotu:)

Powodzenia:)


#6

Na początku dzięki za feedback, to zawsze rzuca nowe światło :smiley:

  1. Z jednej strony na filmach astronauci niezbyt poruszają kończynami (zapewne ze względu na budowę skafandra) z drugiej strony rzeczywiście delikatnie dyndające kończyny mogłoby dodać trochę życia gameplayowi… Spróbuję z ragdollem i zobaczymy co z tego wyjdzie :smiley:

  2. To tylko tymczasowy placeholder.

  3. Myślałem o tym, ale to mogłoby wprowadzić za dużo zamieszania (WSAD by nie wystarczył). Spróbuję zrobić obracanie w osi X względem ekranu za pomocą kółka myszy i zobaczymy co z tego wyniknie :slight_smile:

  4. Jest dodany delikatny lag na kamerze.

  5. Właśnie zastanawiam się co mogłoby urozmaicić gameplay :smiley:

Pozdro