Mistyland - gra platformowa z elementami logicznymi

gamedev
projektowanie-gier

#1

Witajcie. Chciałbym podzielić się z wami informacją o grze, którą tworzę już od kilku miesięcy. Ma być to prosta platformówka oparta na fabule, eksploracji świata oraz na rozwiązywaniu zagadek.
Dajcie znać co sądzicie na jej temat :slight_smile:

Zapraszam też do polubienia strony facebookowej: www.facebook.com/mistylandgame/


#2

Na jakim silniku ją tworzysz???


#3

Gra powstaje na silniku Unity :slight_smile:


#4

Masz jakieś video z gameplaya?


#5

Właśnie wrzuciłem filmik, który przedstawia nieco gameplayu(na stronie facebookowej). Na razie animacje są “podstawowe” ale zamierzam je później dopieścić. Polecam zajrzeć :wink:


#6

com-crop

DUŻA AKTUALIZACJA

Z rzeczy które zrobiłem już dużo wcześniej(zanim stworzyłem ten wątek):

  • Udało mi się ukończyć i oskryptować ekwipunek. Gracz może teraz podnosić przedmioty i je upuszczać. Przedmioty/postacie, które oczekują na któryś z przedmiotów potrafią też na nie zareagować i np. przepuścić gracza dalej.
  • Dodałem prostą obsługę dialogów(a w zasadzie monologów, postać gracza będzie raczej rzadko się wypowiadać).
  • Stworzyłem ruchome platformy.
  • Podstawowe animacje bohatera oraz skrypty umożliwiające poruszanie się.
  • I wiele, wiele więcej… :wink:

Postępy od ostatniego wpisu:

  • Gra została rozbudowana o portale przenoszące gracza do określonej lokacji/poziomu.
  • Usprawniłem działanie audio(choć ścieżki dźwiękowej i efektów jeszcze nie ma).
  • Główny bohater zyskał nową animację podnoszenia przedmiotów.
  • Dodałem nowe assety oraz poprawiłem skrypty.
  • Wiele innych drobnych poprawek.

Do premiery jest jeszcze daleko, ale mogę już powiedzieć, że gra skierowana jest na urządzenia z Androidem(jeśli będę miał czas to także na PC).

Zapraszam do zadawania pytań(tutaj, lub na stronie facebookowej) :slightly_smiling_face:


#7

Cześć!
Mega mi się podoba art w tej grze, serio! Wydaje mi się, że rynek czeka na świeżości odnośnie gier mobilnych, a to się tym wyróżnia. Jeżeli zrobisz dobre animacje to wydaję mi się, że platformówka może być przyjemna.

Pamiętaj o jednej rzeczy - najważniejszy w platformówkach jest movement i postaraj się go dopracować maksymalnie. Notabene Mario osiągnął taki sukces, dlatego że to była (wtedy) jedyna tak dopracowana gra. :slight_smile:

Do premiery jest jeszcze daleko, ale mogę już powiedzieć, że gra skierowana jest na urządzenia z Androidem(jeśli będę miał czas to także na PC).

Dlaczego tylko Android? Co z iOS?

Powodzenia przy tworzeniu, będę obserwował!


#8

Mega mi się podoba art w tej grze, serio! Wydaje mi się, że rynek czeka na świeżości odnośnie gier mobilnych, a to się tym wyróżnia.

Dziękuję za dobre słowo. To tylko dodatkowo mnie zmotywuje do dalszej pracy. :slightly_smiling_face:

Pamiętaj o jednej rzeczy - najważniejszy w platformówkach jest movement i postaraj się go dopracować maksymalnie.

Animacje zamierzam jeszcze dopracować, bo mam świadomość, że na razie są bardzo “sztywne”.

Dlaczego tylko Android? Co z iOS?

Problem z wydawaniem gier na iOS jest taki, że licencja dla deweloperów jest droga(jak na możliwości studenta). Nie wykluczam jednak wersji na iOS(w końcu gra jest tworzona głównie z myślą o urządzeniach mobilnych). :slightly_smiling_face:


#9

Cześć! Prace nad grą wciąż trwają i dodaję do niej coraz więcej zawartości. Stworzyłem kilka nowych lokacji i oskryptowałem je. Oprócz całej masy drobnych usprawnień gra zyskała funkcję craftingu.
Obecnie pracuję nad efektami dźwiękowymi i jestem zachwycony tym jak kilka dźwięków potrafi “ożywić” grę. :slight_smile:

Jeszcze sporo roboty przede mną, ale cieszy mnie to. Tworzenie gier to naprawdę świetna zabawa. :slight_smile: