Model 3d do gry AAA, jak dokładny musi być?


#1

Jak dokładny powinien być model stworzony na potrzeby gry?

Rozumiem że w zależności od zastosowania, np. w grafice prezentacji jakiejś przestrzeni, model powinien być maksymalnie dokładny. Natomiast w grze gdzie liczy się również wydajność w czasie rzeczywistym, dokładność i ilość detali powinna być mniejsza. Jaka jest przykładowa ilość verts/faces/tris?

Zrobiłem model miecza i ma on 78k verts, wydaje mi się że to trochę za duzo.
Następnie model takiej dużej beczki poziomej, całość (beczka,podpory, obejmy na podporach, właz, zawiasy) ma 160k verts, też trochę za dużo. Czy jest ok?

Liczę na waszą pomoc, pozdrawiam.


#2

Wklep w google {soft którego używasz} + retopo :slight_smile:
Nie jestem specem, ale AAA czy nie, model o niezbyt skomplikowanej topologii na przykład miecz to max okolice kilku setek wierzchołków, żeby go uznać za zoptymalizowany.
Tak na prawdę to im mniej tym lepiej, możesz na przykład zrobić miecz z 20 wierzchołkami i wypalić normal z tych 80k, pytanie tylko jak to będzie wyglądać.