Moja druga gra strategiczna czasu rzeczywistego RTS - Time of Tactic

gamedev
projektowanie-gier

#1

Cześć wszystkim :slight_smile:
Chciałbym się pochwalić swoim nowym projektem gry strategicznej czasu rzeczywistego - Time of Tactic RTS. Gra bardzo prosta, uruchamiana w przeglądarce. Napiszcie co sądzicie i czy projekt idzie w dobrą stronę. A jak się wam podoba i chcecie zobaczyć inne moje projekty, to zapraszam na moja stronę - www.ldc88studio.pl Pozdrawiam :slightly_smiling_face::joystick::european_castle::grin:

Co potrzebowałem do stworzenia gry ? Unity 2018.4.5f1, Blender 2.80, miesiąc czasu, znajomość CSharp.

Gra Time Of Tactic: https://ldc88s.itch.io/time-of-tactic




#2

Całkiem całkiem. Tak po prostu znając Csharp napisałeś skrypty wszystkie? Czy z korzystałeś może z konkretnych kursów?


#3

Cze.

Sympatyczne. Dzięki mojemu geniuszowi taktycznemu udało mi się wygrać za pierwszym razem.

Ogółem jest sporo niedociągnięć, więc zakładam że to dość wczesny etap produkcji. Chciałbym jedynie zwrócić uwagę, że bardzo niedobrze dla RTS’a kiedy jednostki słabo wyróżniają się między sobą. Różnica w uzbrojeniu jest w moim odczuciu zbyt subtelna i rozeznanie się w sytuacji w bardziej gorących momentach potyczki będzie ciężkie. Dodaj im czapki, hełmy, może kołczany żeby łatwiej było odróżniać jednostki


#4

Ogólnie cała przygodę z csharp’em i unity zacząłem ponad pół roku temu i korzystałem z równych poradników na YT i rożnych forach. Na dzień dzisiejszy uważam że już umiem samemu pisać potrzebne skrypty. Jeżeli chcesz sprawdzić inne moje projekty to zapraszam na moja stronę ldc88studio.pl , tam znajdują się też starsze gry na których się uczyłem i zaczynałem :slight_smile:


#5

Hej, rozumiem dobrze o co Ci chodzi. W planach mam własnie taki rozwój modeli, “ubranie” ich i dodanie nowych, innych specyficznych jednostek. I na pewno dokonam tego w tym miesiącu :slight_smile:


#6

Aktualizacja do wersji 0.36 plus pierwszy 25 sekundowy klip do gry :


#7

plus za wybrane narzedzia
plus za gameplay
plus za pomysl
plus za mozliwosc grania w przegladarce
plus za ladne menu
plus za single i multiplayer

minus za grafike i modele (lubie lowpoly i sam miszczem nie jestem w modelowaniu i robieniu tekstur ale te postacie strasznie zniechecaja!)
minus za przepasc poza mapa, normalnie widze default unity skybox
minus ze nie mozna myszka ruszac mapy
minus ze grafika jest ponura i mroczna.

po krzakach z jedzeniem przy zamku widze ze gra robiona na wzor 0AD / age of empires :slight_smile:

tezchcialbym zrobic gre w przegladarce, troche sie bawilem silnikami gier ale zawsze wracam i edytuje swoj kod czy modele bo jestem perfekcjonista (niestety) i nigdy niemoge niczego skonczyc :slight_smile:
powodzenia. moze zrob v2 z lepsza grafika :slight_smile:

duzo masz kodu w update() ?


#8

Cześć, dzięki za opinie.

Co do minusów, zgadzam się ze wszystkim. I na pierwsze co dodam, to przesuwanie mapy za pomocą myszki bo to bardzo pomocne i potrzebne :wink:
Modele - wiem jak wyglądają, ale to nie ostatnia ich wersja i będę je rozwijać i udoskonalać, tak jak cała otoczkę i grafikę.
Age of Empires to jedna z moich ulubionych serii gier, dlatego trochę się na tym wzorowałem :slight_smile:
Co do Update to starałem się jak najmniej tam umieszczać i stosować same voidy

Pozdrawiam :slight_smile:


#9

Witam!
Grafika jest przyjemna. Wystarczy zmienić modelom postaci tekstury, tak aby się różniły. Same modele
low-poly i animacje są OK. Jestem fanem aktywnej pauzy (jak w Baldur’s Gate) i z tego względu dodał bym ten element do gry a Tactic w nazwie wybrzmiało by jeszcze mocniej. Trzymam kciuki za rozwój projektu.


#10

Cześć
Fajnie że Ci się podoba ale mimo to będę dążył do tego by modele były jeszcze bardziej przyjemne dla oka :wink: a pomysł z tekturami nie jest zły. Nauczę się tego i wprowadzę.
Aktywna pauza jest ciekawym pomysłem i na pewno zapisze to do listy pomysłów tej gry :slight_smile:
Dzięki za opinie,
Pozdrawiam :slight_smile: