MonoMona - Monster Catching RPG


#1

Dawno mnie tu nie było. Postanowiłem wykorzystać wakacje na poważnie i napisałem silnik do gry wzorowanej na Pokemonach. Wiem, że wszelkie monster-catching rpg uznawana są za herezję i podróbki Pokemonów (i właściwie jest to prawda) ale może ktoś zainteresuje się moim (nie tak małym) projektem. Do zaprezentowania mam kilka screenów z obecnej wersji. Większość prac nad samym silnikiem jest gotowa (brakuje zarządzania przedmiotami i ewentualnego multi ale to drugie jest chyba poza moimi umiejętnościami) Poza małymi brakami w silniku została mi już tylko (a może aż) praca nad fabułą, lokacjami, stworkami itd., głównie są to prace graficznie ale myślę, że w grudniu tego roku będę mógł wysłać zainteresowanym demo. Sam silnik pisałem prawie od zera w javie (dla ciekawskich powiem, że używam libGdx ale szczątkowo - tylko managera zasobów)
No więc czym różni się moja gra od Poków?

  • Gra pisana jest w języku JAVA więc będzie można w nią zagrać na większości systemów operacyjnych
  • Stworki nie mają przypisanego typu. W zamian każdy stworek ma dwie słabości. Dzięki temu można uniknąć arbitralnych sytuacji takich jak “Dlaczego typ latający jest wrażliwy na elektryczny”
  • Gracz będzie mógł zmieniać ataki stworków w dowolnym momencie (oczywiście poza walką) Da to możliwość eksperymentowania z movesetami
  • Sama walka również jest radykalnie różna. Bitwy będą się toczyć zawsze w systemie team vs team. Myślę że to ciekawa różnica, która pozwoli na bardziej taktyczne podejście do gry
  • Co do fabuły to celuję bardziej w otwarty świat pełen zadań pobocznych i skalujący się poziom trudności. (Powiedzmy, że w zależności od poziomu stworków gracza dostosowany zostanie poziom przeciwników)
  • Ostatnią dużą zmianą jaką planuje jest “Turniej Pretendentów” z losowymi przeciwnikami zamiast Elite Four

A teraz screeny:


Niedokończony jeszcze ekran mapy

Lokacja startowa. Małe miasteczko wzorowane na Port Hedland

Ekran walki. Jak mówiłem, dopiero zaczynam prace graficzne.