Napiszę soundtrack do twojej gry, za darmo!


#1

Cześć! Jestem kompozytorem-amatorem, ciągle się uczę i rozwijam, uwielbiam muzykę filmową oraz soundtracki. Zawsze chciałem wziąć udział w tworzeniu gry, a że kiepsko znam się na programowaniu i grafice, dążę do bycia dźwiękowcem.
Jeśli potrzebujesz ścieżki dźwiękowej do swojej gry, pisz śmiało do mnie! Dogadamy się! Pozdrawiam


#2

Jakieś portfolio to masz?


#3

Stworzyłem kilka krótkich (trailerowych) utworów, aczkolwiek pousuwałem niedawno wszystkie z soundloud, gdyż miały ładnych parę miesięcy i po prostu uznałem że są kiepskie. Pracuję nad nową muzyką. Poza tym to mam mase jakichś wyrwanych z kontekstu progresji akordów, melodii itp., takich małych eksperymentów/ćwiczeń których nigdy nie ukończyłem w utwór


#4

Ja jestem milionerem ale skasowałem konta w bankach, bo uznałem, że są kiepskie. Wypłacone pieniądze wywaliłem do rzeki bo banknoty były stare, brzydkie i pomięte. Aktualnie dorabiam się na nowo, poza tym to mam masę pomysłów na biznesy i projektów których nigdy nie przekształciłem w prawdziwą firmę.

Wszedł byś ze mną w spółkę?


#5

Troszkę ostro @frozenshade, aczkolwiek piszesz z sensem, ponieważ w branży gamedevu, twórcy (czyli graficy, programiści, scenarzyści i wielu innych) wkładają jednak w swoje produkcje czas i pieniądze (a czasem nawet i bardziej osobiste wartości, którymi chcą się podzielić). W skrócie to im zależy bardzo na tym, aby to co tworzą było jak najlepszej jakości.

W związku z powyższym @endru, dobrze, że uczysz się i rozwijasz we własnym dla siebie kierunku, bo dobra muzyka w grach potrafi nadać na prawdę niesamowitego klimaciku :wink: Jednakże portfolio, które pozwoliłoby innym zobaczyć Twoje umiejętności, z pewnością jest krokiem, którego nie możesz pominąć, inaczej trudno będzie innym wejść z Tobą we współpracę “na słowne zapewnienie że potrafisz”. :slight_smile:


#6

To wcale nie było ostre :wink:


#7

@frozenshade to akurat kiepskie porównanie, usunąłem to i owo gdyż po prostu nie chce żeby ludzie tego słuchali :wink: jak tak bardzo Ci zależy to mogę Ci udostępnić :wink: tak samo każdemu zainteresowanemu.


#8

Nie mów, że możesz tylko po prostu wrzucaj. Często ktoś może nie brać nawet pod uwagę ‘zatrudniania’ kogoś na danym etapie prac, nie napisze do ciebie, ale jeśli będzie link to rzuci okiem, przesłucha. I może zmieni zdanie.

Zawsze pisz od razu jak najwięcej, pokazuj co masz zamiast o tym opowiadać. W sieci jest cała masa dzieciaków chcących robić gry, mających ‘talenty’. Prawie zawsze swoje dzieła pokazują na PW zamiast od razu w pierwszym poście. Ja omijam takich z daleka przy rekrutacji, wielu innych pewnie też.


#9

Raaany, jeśli wszystko mamy robić tak agresywnie to z moim brakiem agresywnej walki o swoje kariery nigdzie nie zrobię, nawet przy pługu i łopacie :< .

@endru bardziej prawdopodobne jest to że na tym forum większość chce robić od razu epickie gry żeby jedną grą na byt zarobić i żeby jeszcze na emeryturę zostało. Gdyby triple a wychodziły co parę miesięcy to ludzi by już nie ruszały - co w zasadzie powoli już się dzieje, gry coraz lepsze ale i coraz nudniejsze, i część ludzi albo nudzi się przy grach szybko i rzuca je w kąt, albo gra na siłę, bo nie ma innego zajęcia dla siebie. Smutne :confused: .


#10

Chciał bym cię zobaczyć na rozmowie o pracę :wink:


#11

Zahukasz mnie ze skrzekiem i tyle będzie a nie praca :confused: .


#12

Ja nie mówię, że ty masz przyjść do mnie. Po prostu bardzo bym chciał zobaczyć jak próbujesz przekonać pracodawcę do zatrudnienia ciebie, skoro to o czym piszę, takie oczywiste podejście do tematu, dla ciebie jest ‘agresywne’ i chyba bardzo abstrakcyjne :wink:


#13

Położyłbym się na łóżku i gapiąc w sufit czekał a śmierć z rękami na piersiach. Potem światełko w tunelu, myślisz że to koniec iiii…

… ósma rano pora wstawać.


#14

A ja chętnie z kolegą endru popracuję.

ZROBIMY NOWĄ GRĘ AAAĄ!

W najgorszym razie zbluzgamy się solidnie przez privy, forum a może i skype i rozejdziemy :slight_smile:


#15

Generalnie pisanie muzyki za darmo nie jest złe. Wiem jednak po sobie, że ktoś, kto nie ma portfolio, bo jego kawałki były kiepskie parę miesięcy temu, próbuje przekonać potencjalnego klienta o tym, że jego kawałki teraz są super dobre, mija się z celem. Do pewnego momentu trzeba nauczyć się pisać muzykę, a potem dopiero myśleć o łapaniu klientów. Do tego czasu przecież możesz sobie pisać kawałki do czego chcesz, jakie chcesz, szlifować umiejętności itd itd. Ja wkroczyłem na rynek muzyki na zlecenie (nawet darmowe) po około 10 latach żmudnej nauki i szlifowaniu umiejętności. Pokaż co masz, a jakoś może naprowadzę Cię czy faktycznie chcesz pisać muzykę do gier (a chyba nie bardzo możesz mieć pojęcie jak się taki rodzaj ścieżki dźwiękowej pisze), czy masz ku temu odpowiednie umiejętności itd. Nie myśl, że próbuję Cię jakoś pojechać albo zniechęcić- wręcz przeciwnie, bo jeśli Twoje umiejętności są już na tyle dobre, żeby z tych kilku “akordów i melodii” coś stworzyć, to dam Ci dość mocny feedback jak takie coś robić.


#16

JA TEŻ !!! JA TEŻ !!!


#17

https://www.youtube.com/channel/UCjp4j97Ix5eZhzhzT463Ygg/videos

Proszę uprzejmie, mój (nieprowadzony od niemalże roku) kanał, na którym znajdują się 4 utwory. Jeśli ktoś by chciał posłuchać więcej to powysyłam próbki na pw (nie chce mi się uploadować na soundclouda jak nikt nie będzie tego słuchał, chyba oczywiste)


#18

Witaj endru.
Niestety koledzy, którzy krytycznie odpowiedzieli na twój post mają wiele racji.
Po pierwsze, portfolio to podstawa jeżeli ktoś chce startować w taki sposób z oferowaniem swojego talentu. Po drugie, takie portfolio powinno być publicznie dostępne ponieważ to ty chcesz “się pokazać” lub “się sprzedać” (pamiętaj, że na tle konkurencji) więc to tobie powinno zależeć. Zmuszanie potencjalnego pracodawcy do np. rejestracji na forum po to by wysłać priva i dogadywać się w jaki sposób można odsłuchać próbki twojej twórczości tylko zniechęca.

Przeanalizuj to na konkretnym - moim - przykładzie.
Pracuję właśnie nad klonem popularnej kiedyś, oldskulowej gry Wolfenstein 3D (https://www.youtube.com/watch?v=o40mft_aNzM)
Projekt zaliczył kilkumiesięczną przerwę ale ze względu na niemałe zainteresowanie planuje powrót. Wiem, że nie dam rady z muzyką. Przypadkowo trafiam na twój post z bardzo zachęcającym tytułem zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że jak na razie również działam “bez wynagrodzenia”.
Zaglądam do środka i ręce mi opadają gdy zamiast fajnych próbek twojej twórczości, dzięki którym mógłbym od razu sprawdzić czy to co robisz będzie mi stylistycznie odpowiadało - dowiaduję się, że nic nie pokażesz bo to co robiłeś wcześniej jest złe i się nie nadaje a to co robisz teraz jest fajne ale nikt nie chce tego słuchać więc pokażesz to tylko jak ktoś dociekliwie poprosi w prywatnej wiadomości.

Widzisz problem w tym, że zamiast zachęty i jakiejś auto-promocji bardzo negatywnie piszesz o tym co robisz i zniechęcasz do podjęcia współpracy.
Spójrz z mojej perspektywy. Uważasz, że szukając muzyka do gry będzie mi się chciało rejestrować na różne fora i pisać prywatne wiadomości albo pisać maile do różnych twórców bez znajomości ich twórczości z prośbą o przesłanie próbek po to by dopiero wtedy dowiedzieć się czy dane klimaty odpowiadają moim potrzebom?
Oczywiście, że wolę przejrzeć jakieś katalogi z muzyką (nawet z próbkami) i dopiero jeśli coś będzie mi pasowało skontaktować się z twórcą.

Osłuchałem te cztery soundtracki i z dwóch chyba dało by się coś wykrzesać.

Pomimo tego wszystkiego mam pytanie. Czy jesteś w stanie stworzyć muzykę w klimatach znanych z gier typu Wolfenstein 3D ale tak “po nowemu” ? Czyli chodzi mi o współczesny soundtrack ale w klimacie “retro”, bardzo nawiązujący do tych starych gierek z lat '90 a w szczególności do gry Wolfenstein 3D ?


#19

Endru, generalnie to co skomponowałeś nie jest złe. Jednak podstawowym problemem jest tutaj bardzo słaba strona miksu - a co za tym idzie, klient może mieć niemały problem z implementacją utworów w taki sposób, by przypadkowo jakieś instrumenty nie wybijały mu się za bardzo, więc albo ściszy do takiego poziomu, by szczytowe wartości były znośne (co za tym idzie reszta kawałka będzie praktycznie niesłyszalna przy całym game ambience), albo też pojawią się przestery, gdy przypadkowo jakiś dźwięk z gry będzie odpalał się np przy sekcji rogów. Kolejnym problemem jest liniowość i powtarzalność sekwencji granych przez instrumenty. (W Twoim coverze Metallici gra tylko prawy kanał - nie wiem jak to zrobiłeś :D)

Podsumowując, jeśli weźmiesz sobie moje rady do serca (te z poprzedniego jak i te z tego postu), to zobaczysz, że po jakimś czasie Twoje kawałki zaczną brzmieć pełniej, dojrzalej, a co najważniejsze, będą nadawały się do pokazania klientom.

@healthbar nie szukacie sound designera? xD


#20

Z tym kanałem też to zauważyłem. Bardzo prosto zrobić to w FL Studio, ale prawdopodobnie był to omyłkowy błąd :stuck_out_tongue: