Naprawa kolidowania gracza z objektami

projektowanie-gier
game-design
gamedev

#1

Witam. chciałbym naprawić pewien mały detal który mnie denerwuje lecz nie mam pojęcia jak to naprawić:


Gdy podskoczę i trzymam klawisz w lewo gracz trzyma się objektu i gry puszcze strzałke w lewo opada jak zrobić żeby gracz się nie przyklejał do objektu ?

Z góry dziękuję za porady :slight_smile:


#2

Robiłem praktycznie taka samą grę. Polecam zacząć robic tilemapami i nauczyć sie wszystkiego o colliderach, bo mi one stworzyły najwięcej problemu.
Tutaj masz link do mojego zapytania, w tej samej sprawie około pół roku temu.
Musisz miec 2 collidery, żeby to działało, ale najpierw polecam tilemapy bo potem i tak pozmieniasz te collidery :slight_smile:
Jeżeli chodzi o samą platformę do wskoczenia to użyj Platform Effector 2D

Link: Unity - problem ze stykajacymi sie coliderami


#3

Dodałem circle collider lecz to mi nic nie pomogło :confused:


#4

Pokaż skrypt poruszania i screena z Unity z Inspector’a obiektu gracza (tak żeby było widać co jest w środku Collider’a i co w środku Rigidbody).


#5

Po dodaniu Physic material 2d do coliderów box jak i circle zadziałało poprzez ustawienie Friction = 0
Z góry dziękuje za pomoc :wink: