[Narrative Designer / Scenarzysta] Poszukiwany


#1

Cześć! :smiley:

Chciałbym zacząć od krótkiego przedstawienia naszego skromnego zespołu.
Nazywam się Maciej Kądziela, jestem grafikiem / animatorem 2D.
Wraz z programistą Piotrem Szkodą tworzymy grę 2D w klimacie noir.
Nie jesteśmy osobami doświadczonymi, ale cechujemy się wielkim zapałem do pracy i pasją do gier.
Projektem tym zajmujemy się hobbistycznie, po tzw. godzinach :wink:

Nim przejdę do konkretów chciałbym jednak przestrzec, że nie jest to praca płatna - ewentualne zarobki nastąpią dopiero jak uda nam się wypuścić grę. (równy podział pomiędzy wszystkimi członkami zespołu)

Obydwaj cenimy w grach, filmach, serialach i książkach porządną historię i ciekawe postacie.
Zależy nam na tym, aby nasza gra również cechowała się tymi wartościami.
Mamy głowy pełne różnych, ciekawych pomysłów, które nawet zdołaliśmy ułożyć we wstępny zarys fabularny, ale brakuje nam osoby, która pomogłaby nam w wyniesieniu tej historii na wyższy poziom.

Od osoby aplikującej na to stanowisko nie oczekujemy żadnych lat doświadczenia, ani ukończonych studiów. Liczą się dla nas jedynie:

  • dobra organizacja,
  • ogromny zapał do pracy,
  • zamiłowanie do gier / filmów / seriali / książek,
  • chęć opowiedzenia niezwykłej i poruszającej historii, z której każdy z nas będzie dumny.

Jeśli cechujesz się wyżej wymienionymi wartościami i chciałbyś (chciałabyś) dołączyć do naszego zespołu lub jeśli masz jakiekolwiek pytania to serdecznie zapraszam do napisania do mnie prywatnej wiadomości :grinning:

Jeśli chcesz nas troszkę lepiej poznać to poniżej znajdują się linki do naszych portfolio :slight_smile:

Maciej Kądziela: https://maciekkadziela.wixsite.com/maciejkadziela
Piotr Szkoda: https://piotr-szkoda.bss.design

Pozdrawiam i zapraszam do kontaktu!
Maciej Kądziela

PS. Poniżej wstawiam pierwszy koncept naszej gry, przedstawiający jej klimat :relieved:


#2

Ciekawe jak to wygląda w ruchu, oby było 60fpsów i fajna realistyczna animacja jak w Limbo. Czerwony szalik nie jest tutaj potrzebny jeżeli chodzi o design postaci. Napisz co to ma być za gra, platformówka, strzelanka, przygodówka, puzzle? Czy będą dialogi czy nie, czy wystarczy sama główna oś fabularna? Napisz coś więcej to łaftwiej i szybciej znajdziesz kogoś konkretnego na stanowisko scenarzysty. Jeszcze w kwestii designu pomyśl o tym czy nie zwiększyć skali postaci w stosunku do reszty, skadruj ten świat trochę bliżej, dzięki temu postać zyska na detalach i wiarygodności.


#3

Dzięki za komentarz :slight_smile:

Nie rozumiem za bardzo co masz na myśli pisząc o “realistycznej animacji jak w Limbo”, ponieważ gra ta jest bardzo stylizowana, a jej animacja z realizmem nie ma moim zdaniem nic wspólnego.

W poście napisałem też, że załączony do niego koncept przedstawia jedynie klimat gry, którą chcemy zrobić - nie skupiłem się w nim wcale na designie postaci. Pomysł z czerwonym szalikiem wpadł mi do głowy na sam koniec tworzenia tej pracy. Jednocześnie uznałem, że ciekawym zabiegiem wizualnym w grze mogłoby być wybicie koloru czerwonego spośród czerni i bieli (można dzięki temu wyróżnić różne elementy garderoby, krew itd.).

Gra ma być skradanką 2D w klimacie noir, mechaniką przypominającą Mark of the Ninja (przynajmniej taki mamy wstępny zamysł, ale może się on zmienić).

Dialogi oczywiście w grze się znajdą. Chcemy nawet zaimplementować system, dzięki któremu gracz będzie mógł podejmować różne nieoczywiste decyzje.

W kwestii skali wspomnę tylko to co pisałem wcześniej - jest to wyłącznie koncept mający na celu pokazanie jaką grę chcemy zrobić (wydaje mi się, że mówi on więcej niż opis słowny).

Jeszcze raz dzięki za komentarz - dopowiem tylko, że mamy całkiem sporo bardzo zdolnych i zmotywowanych do współpracy kandydatów zgłaszających się do nas w prywatnych wiadomościach - to, że nie odzywają się w komentarzach nie znaczy, że ich nie ma :slight_smile:


#4

Chodziło mi o płynność ruchów, nie realizm z życia wzięty, może źle dobrałem słowa. Jeżeli zamierzasz użyć czerwieni to zmniejsz nasycenie. Równie dobrze możesz się jej pozbyć a krew może pozostać czarna i wcale się nie wyróżniać, zresztą mniejsza o kolor bo takie rzeczy możesz zmienić w każdej chwili, najważniejsza będzie tu mechanika i kontakt z przeciwnikiem. Na czymś musisz oprzeć oś gameplayu. Co do skali to zawsze możesz zastosować zoomowanie w zależności od sytuacji, nada to dodatkowej dynamiki poszczególnym scenom. Pochwal się jak będzie to wyglądało w ruchu.


#5

Wszystkie osoby, którym do tej pory pokazałem ten koncept chwaliły pomysł z wyróżnieniem czerwieni i szczerze nie rozumiem zbytnio czemu widzisz akurat w niej problem :thinking: To jest mój świadomy wybór stylistyczny i wydaje mi się, że nie ma sensu się z nim spierać - zwyczajnie kwestia gustu.

Jak już wcześniej pisałem - mechaniki wstępnie planujemy zrobić podobne do gry Mark of the Ninja. Więcej nie jestem w stanie powiedzieć, ponieważ dopiero zaczynamy pracować nad tą grą i aktualnie jesteśmy na etapie preprodukcji - robimy research i zastanawiamy się nad tym co się w grze sprawdzi, a co nie.

Zoomowanie kamery w zależności od przestrzeni, w której gracz się znajduje najprawdopodobniej się w grze znajdzie. Nie zmienia to faktu, że jest to sprawa drugorzędna i się na niej aktualnie w ogóle nie skupiamy :slight_smile: