NEBULA - kosmiczna strzelanka po nowemu

projektowanie-gier
game-design
gamedev

#1

NEBULA
Mam nowy pomysl na gre, tym razem space shooter ale troche inny…

  • Statek gracza bedzie mial wiezyczki ale beda same decydowac kiedy strzelac i w co wiec troche bedzie popracy nad AI.
  • Szybkie rozrywki 20-25 min ale duzo akcji, wrogow i pociskow.
  • Zdobywanie leveli podczas rozgrywki zeby wzmacniac gracza i jego szanse na przetrwanie kolejnych fal wrogow.
  • “Hangar” z ulepszeniami gla gracza zeby mozna bylo w cos inwestowac zebrane przedmioty.

Co o tym myslicie?

Pierwsze GIFy
Nabula_Gif_1

Nabula_Gif_2


Poszukiwany pixel artist
#2

Serwus

Devlog_2 czas zaczac, sporo pracowalem ostatnimi dniami nad kodem do gry wiec nie mam za duzo screenow. Ale za to mam juz pozadna podkladke pod rozwoj postaci w grze.
To mala gierka wiec i system nie jest bardzo skomplikowany:

Bohater bedzie mogl wzamacniac swoje statystyki na dwa sposoby:

  1. Kupujac permanentne upgrady w “Hangarze”, takie miejsce grze przed rozpoczeciem misji bedzie mozna wydac troche waluty…
  2. Podczas gry zbierajac kosmiczne smieci po wrogach i dzieki temu zdobywajac levele dla broni i trinkietow.

Na chwile obecna mam baze kodow i pomysl na 12 broni i 10 trinkietow (modulow kosmicznych, cos jak artefakty) Troche podobny system do Vampire Survivors…
Mam nadzieje ze zakoncze ten system w przyszlym tygodniu i przejde do nastepnego tematu… czyli przygotowanie podstawowego UI i polaczenie tego w jedna duzo kupe zabawy! :slight_smile:

A na razie maly screen z pierwszych przymiarek do hit feedback

Working%20on%20Feedback


#3

Hej, chętnie pomogę w udźwiękowieniu gry.
Zapraszam do kontaktu :slight_smile:


#4

Dzieki za popozycje. Moj bratanek juz sie podjal tego zadania przynajmniej jesli chodzi o muzyke :slight_smile:
Ale jak bede potrzebowal dodatkowej pomocy to napewno sie odezwe. Chce w pierwszym rzedzie zakonczyc prototyp i sprawdzic jak dziala, pozniej zobaczymy…


#5

Pisząc udźwiękowienie to miałem namyśli ogarnąć od strony atmosfery i sound fx-y. :slight_smile: Muzykę też jestem wstanie skomponować ale bardziej jara mnie ożywania obrazu dźwiękiem efektowym :smiley:


#6

Serwus,
Jak juz dotrwam do momentu wrzucania SFX to zobaczymy :slight_smile:
Mam mala baze assetow z sfx ale jeszcze nie sprawdzalem czy podejda do tej gry…


#7

Czas na DevlLog_2

Ostatnio skupilem sie na dodawaniu kilku systemow do gry. Health and LevelUp system sa juz praktycznie gotowe i dzialaja. Jak narazie to zdecydowalem sie na male wymiary paskow UI bo uwazam ze w tej grze bedzie wazniejsze miec dobry wglad na to co sie dzieje na planszy a bedzie sie tam dzialo :slight_smile:

Stwozylem tez solidna baze pod system broni i artefaktow. Na chwile obecna mam podkladke pod 14 broni, okolo 12 artefaktow i 10 powerUp.
Kazda bron bedzie mial 10 poziomow artefakty troche mniej ale system jest na tyle elastyczny ze moge latwo dodawac wiecaj poziomow i modyfikowac bez przeszkod. Przyda sie to podczas balansowania rozgrywki.


#8

Jak coś zapraszam, chętnie wspomogę. :slight_smile: Pozdrawiam


#9

Serwus, witam w kolejnym DevLogu Nebula.

Prace ida preznie do przodu :slight_smile: Ostatnimi czasy siedzailem troche nad UI do gry zeby zrobic podstawowe okna i paski. I udalo mi zrobic calkiem ladny progres. Pasek zycia, doswiadczenia jest gotowy, mam tez dodatkowy pasek zeby pokazac progress zbierania zebatek (to taka waluta w tej grze)

Dorobilem tez okienko opcji, zdobywania poziomu i okno na zakocznenie rogrywki z podstawowymi statystykami z rozgrywki (ilosc zabitych wrogow z podzialem na poszczegolne bronie itd.)
Wpiolem to wszystko w nowy Input system Unity i dziala super na padzie :slight_smile: nawet lepiej niz na klawiaturze.

Teraz spedzam troche czasu na dorobieniu scryptow i prefabrykatow do pozostalych broni, obecnie pracuje nad laserem… i tu mam maly dylemat wiec moze pomozecie, ktora wersja bardziej sie wam podoba.

  1. Prosty Laser bez udziwnien…

Gif_1

  1. Czy moze dodac troche distortion

Gif_2

pozdro


#10

Serwus! Witam w kolejnym Devlogu Nebula.

Sporo ostatniu spedzilem czasu nad przygotowaniem roznych rodzajow broni do gry. Wiec chcialem sie troche podzilic tym co juz mam.

Ale najpierw kilka slow na wstepie. Kazda bron bedzie miala 10 poziomow do zdobycia podczas rozgrywki, kazdy poziom to beda jakies bonusy odpowiednie do broni (szybsze przeladowanie, rotacja, wiecej pociskow, czy sily udezenia etc.) . Pozatym bedzie system Hangaru gdzie bedzie mozna dodac do broni dodatkowe bonusy na stale.

  1. Podstawowe dzialko - Mam trzy warianty tej broni (zolty, niebieski, czerwony)
  • zolty - troche silniejsza wersja i moze na starcie przechodzic przez jednego przeciwnika.
  • niebieski - moze spowalniac wrogow
  • czerwona zadaje dodatkowe obrazenia w czasie (troche jak trucizna).

Turret%20Gif

  1. Laser - rowniez 3 warianty broni z tymi samymi wlasciwosciami. Laser przechodzi przez wszystkich wrogow dlatego na starcie bedzie mial maly damage. Laser tez ma dluzszy czas przeladowania i wolniejsza rotacje dzialka. Ostatecznie postanowilem uzyc wersji bez efektu Distortion.

Laser%20Gif

  1. Podwojna Rurka - zybkostrzelna bron z mniejszymi i slabszymi pociskami. Sila tej broni bedzie w ilosci pociskow i szybkosci przeladowania.

DoubleBarrel%20Gif

  1. Plasma Ball - Pocisk z efektem eksplozji przy uderzeniu.

PlasmaBall%20Gif

  1. Light Missile - Mala rakieta. Szybkie przeladowanie i ilosc rakiet to bedzie sila tej broni. Jest tez mala eksplozja zeby ranic wiecej wrogow

LightMissle%20gif

  1. Heavy Missile - Duza rakieta. Ma wolny czas przeladowania i powolna rotacje dzialka ale za to mocne udezenie. Wraz z poziomami beda dochodzic dodatkowe eksplozje (na gifie sa 3 ale na start bedzie tylko z 1 eksplozja).

HeavyMissle%20Gif

  1. Plasma Cannon - To jest bron typu sonda - lata na okolo graczas i udeza w rownych odstepach. Mocna bron raczej defensywna. Na poczatku beda 2 sondy ale wraz z poziomami bedzie ich wiecej i odleglosc razenia tez wzrosnie.

PlasmaCannon%20Gif

8 . Kosmiczne miny - Beczki z prochem zawsze mile widziane :slight_smile: - bron bedzie wypuszczac beczki na okolo gracza, ktore po zetknieciu z wrogiem ekspoloduja… Wiecej poziomow to wiecej beczek i wyzutni.

SpaceMines%20Gif

OK to narazie wszystko… Mam jeszcze pomysl na dwie dodatkowe armatki typu sonda ktore prawdopodobnie zrobie do konca tygodnia. Pozniej zabieram sie za system do twozenia wrogow tak zeby zaczasc obgrywac to cudo :smiley:

Ahoj!


#11

Dodalem jeszcze sloty na dwie dodatkowe bronie, wiec bedzie mozna ich miec 9 w czasi gry…
Do tego miejsca na 5 artefaktow, ktore tez moga wzmocnic gracza dodatkowymi kulami, szybkoscia przeladowania, szybkosc ruchu i kilka innych bonusow… mam 10 roznych artefaktow gotowych.

Tak to wyglada mniej wiecej przy levelu 98 gdzie wiekszosc broni jest juz na maxa :slight_smile:

9_Weapons_max%20level

teraz tylko musze dokonczyc kilka brakujacych broni troche wrogow i mozna powoli grac…


#12

Hej, przepraszam Cię ale ostatnio jestem zarobiony i szczerze nie miałem głowy.
Powoli wracam do żywych za dwa tygodnie licząc od dziś mam tydzień wolnego więc chętnie posiedzę i ogarnę udźwiękowienie. :slight_smile:
Proszę to mój @ bseredyn@mixtrack.pl jak coś pisz tu :slight_smile:


#13

Serwus,

Maly update z postepow prac. Juz dawno nic nie uzupelnialem bo siedze mocna skupiony na nowych elementach gry. W ostatnich tygodniach pracowalem sporo nad polepszeniem UI i dorobieniem ekranu startowego. Udalo mi sie zakonczyc kilka etapow wiec mam sie czym podzielic:

  1. Ekran startowy nareszcie dziala! Mam juz dzialajaca opcje “Hangaru” gdzie bedzie mozna wydawac zdobyte zebatki na ulepszenia dla gracza i roznych broni. Niektore z broni i ulepszen sa zblokowane a odblokowanie bedzie wymagac pewnych zdobyczy podczas gry, to takie przygotowanie pod system Achieventow na steam.

1_Menu_Hangar

  1. Mam tez dzialajace, bardzo proste okno misji gdzie bedzie mozna wybrac rodzaj gracza i rodzaj misji (narazie stworzylem 3 roznych graczy i mam tylko jeden trodzaj mapy). Kazdy z graczy bedzie mial inna bron startowa i inny bonus na starcie.

2_Menu_Player

  1. W samej grze mam tez juz kilka dodaktow, sa ikony broni, ulepszen i “buffow” na planszy. Dodalem tez Asteroidy ktore poruszja sie w jednym kierunku i moga ranic Gracza i Wrogow.

3_GamePlay_1

  1. Stwozylem tez Wrogow specjalnych duzo silniejszych i strzelajacych zeby troche urozmaicic gre. Narazie mam tylko jednego takego wroga ale nie bedie trudno dorobic reszte.

4_SpecialEnemyType

  1. No i dorobilem tez okno koncowe gry. Rozgrywke mozna zakonczyc na dwa sposoby, tracac zycie lub zbierajac wymagana liczbe zebatek (narasie ustawilem to na 1000). Okno koncowe pokazuje podstawowe informacje dla broni, zadane obrazenia, liczbe zabitych (z podzialem na bronie) i zebrane zebatki.

5_Game%20Over

I to narazie tyle. szlifuje kilka szczegolow, dorabiam ikony i plansze i prawdopodobnie zaczne cos robic w kierunku tworzenia strony na Steam.

Pozdrowienia i udanego weekendu zycze!