Nieprawidłowy rozmiar trawy terrain


#1

Czesć:slightly_smiling_face:
Piszę w następującej sprawię. Tworzę prosty obiekt typu terrain, gdzie jako drzewa dodaję modele trawy. Niestety modele te są bardzo duże w przeciwieństwie do obiektów które importuje z oprogramowanie Blender 3D.

Wygląda to tak jakby trawa miała około 5 m wysokości.
Mój model ma poprawne wymiary( około 1 m). Co sprawdziłem dodając zwykły sześcian obok. Jestem więc pewny, że to trawa jest bardzo duża. Tutaj przesyłam zdjęcie jak wygląda to w chwili obecnej. Serdecznie proszę o podpowiedź co mogę zrobić, aby zniwelować tą dziwną skalę w drzewach tj. modelach trawy.
Pozdrawiam,


#2

a przy imporcie obiektu na ile masz ustawione skalowanie? (scale factor w zakladce importowanego mesha)


#3

Tu znajdziesz odpowiedź. Dokładnie w 3:25.


#4

[quote=“RoboCat, post:2, topic:5631, full:true”]
a przy imporcie obiektu na ile masz ustawione skalowanie? (scale factor w zakladce importowanego mesha)
[/quote] Dziękuję za odpowiedź:)
Trawa której używam pochodzi z pakietu GrossPack i tak naprawdę to nie importuje mesha. Korzystam z z prefaba. Pytanie dodatkowe, czy mogę skalować mesh który wykorzystany jest w prefab ?


#5

Dziękuję serdecznie za link. Tak jak wspominałem zaimportowany model ma poprawny wymiar. Ma mieć około 1 metra i jak postawie przy nim sześcian to tak się dzieje. Wydaje mi się, że problem jest w modelu trawy a właściwie ternu?

Czy mogę sprawdzić podejrzeć gdzieś wymiar obiektu ? Niekoniecznie dostawiając obok Cube?


#6

czy to ten asset?
tam masz pewnie jakis folder mesh etc. Albo wybierz prefab - tam bedzie mesh filter - z meshem. jak go nacisniesz to ci pokaze w liscie assetow ktory to mesh. Chyba ze to jakos inaczej rozwiazali.
tylko ze samego mesha jako mesha nie zeskalujesz. chbya ze byl zimporotany jako “model”. A probowales skalowac np prefab?


#7

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Tak to ten grass pack.

Próbowałem skalować prefab ale przy dodawaniu do terenu z automatu był wstawiony powiedzmy ~1 zamiast 0.2 .

Próbowałem też prefab wstawić do empty i tam przeskalować. Ale tutaj w ogóle dziwne rzeczy się działy. Obiekt był mniejszy (ale naprawdę niewiele) dodatkowo utraciłem możliwość dodawania dodatkowych obiektów.

Zmniejszenie mesha poskutkowało:)