Niskopoziomowe biblioteki do tworzenia gier - propozycje dla nowego w temacie


#1

Cześć.
Jakiś czas temu zacząłem interesować się tworzeniem gier. Chciałbym zacząć od jakiejś prostej gry w 3D, więc zacząłem szukać w internecie różnych bibliotek. Trafiłem na LibGDX, ale każdy tutorial inaczej pokazuje tworzenie gry za pomocą tej biblioteki… Może ktoś stąd jest w stanie mi polecić coś podobnego, ale jednocześnie coś, co ma masę tutoriali, które są jakoś spójne?

Jeśli chodzi o programowanie, to liznąłem C++, Javy, ObjectPascal. Na codzień programuję w PHP i JS.

Dlaczego szukam biblioteki niskopoziomowej, a nie kombajnu takiego, jak np. Unity czy Unreal? Bo chciałbym działać z “bebechami” i mieć pełną kontrolę nad tym, co się dzieje, a jednocześnie poduczyć się języka, w którym napisana jest biblioteka.


#2

Nie opłaca się babrać w bebechach, ale opłaca się mieć pełną kontrolę. Skoro cos tam tej Javy liznąłeś to zainteresuj się silnikiem JMonkeyEngine. Jest on wystarczająco niskopoziomowy, żeby dać ci bardzo duże możliwości i jednocześnie na tyle rozwinięty, że nie będziesz musiał wyważać otwartych drzwi. JME pomimo, że jest pełnoprawnym silnikiem to może być traktowany jako taka duża biblioteka - używasz czego chcesz, a jak ci się coś nie podoba to nie używasz i robisz po swojemu.

Mój Skullstone jest oparty właśnie o JME. Przerobiłem sobie cały renderujący pipeline bo mi się silnikowy nie podobał :wink:


#3

A są do niego tutoriale poza dokumentacją umieszczoną na stronie? Możesz napisać, jak Ty uczyłeś się pracy z tym silnikiem?

//edit: dodatkowe pytanie: korzystasz z tego SDK, co jest na stronie, czy z samych binarek i jakiegoś zewnętrznego edytora?


#4

Ja akurat jestem na takim poziomie zajebistości, że wystarczała mi analiza kodów źródłowych. No i poczytałem trochę GPU Gemsów, żeby się zorientować o co chodzi z 3D, bo wcześniej tego zagadnienia w ogóle nie ruszałem.
SDK jest tragiczne, ja piszę używając Eclipse z zaimportowanymi bibliotekami JME. SDK służy tylko do importu modeli. Aktualnie do JME powstaje alternatywny edytor - SpaceShift czy jakoś tak. Kawał dobrego narzędzia które ma wyprzeć SDK.