Odpowiedni silnik gry obsługujący fizykę miasta


#1

Witam, jestem nowy na tym forum. Chciałbym zacząć robić grę o zarządzaniu komunikacją miejską; a od strony graficznej potrzebne mi jest wykonanie całego miasta - budynki, drogi, jeżdżące samochody, autobusy itd., a na dodatek musi ono być swobodnie modyfikowalne, a każdy mieszkaniec miasta musi być autonomiczną jednostką, która może wykonywać swoje zadania. Czyli fizyka gry mniej więcej jak w SimCity czy Cities in Motion. Tu więc musi paść zasadnicza decyzja - na jakim silniku wykonać tę grę, i czy w ogóle mam ją wykonać na silniku, czy wykorzystać swoją wiedzę w programowaniu na samych bibliotekach graficznych. Testowałem Unity (nawet przeszedłem podstawowy kurs), ale wyszło na to, że w 90% musiałbym i tak się opierać na własnym kodzie bo Unity nie zawiera zbyt wielu narzędzi, które faktycznie by się przydały do tworzenia fizyki gry (w moim przypadku). Pytanie więc do bardziej doświadczonych - czy mógłby ktoś wymienić propozycje silników gry, które by pasowały pod budowę scenerii miejskiej, mniej więcej na wzór SimCity?

Kolejne pytanie - czy bardziej warto w moim przypadku korzystać z silników typu Unity, czy może lepiej żebym napisał grę od podstaw? Mam pewne niewielkie doświadczenie w pisaniu aplikacji 3D na konsole PSP i PS2, aktualnie uczę się DX11. Bo dochodzę do wniosku, że jeśli na takim Unity i tak bym musiał pisać większość rzeczy od podstaw, to może lepiej będzie jak po prostu napiszę grę na gołym DirectX, przynajmniej więcej się nauczę w kwestii grafiki 3D. Ale z kolei może z pewnych powodów lepiej jak będę pisał na Unity? Co o tym myślicie?


#2

Raczej mechanika gry / design.

Tak jak w każdej innej grze z rozbudowaną mechaniką. Musisz ją zaprojektować i zaimplementować. Dzięki silnikom takim jak Unity masz prostszy dostęp do warstwy prezentacji, input czy wsparcie dla wielu platform.