One-Man Gamedev! Rozwijajmy się razem!


#1

Gry komputerowe od zawsze były moją pasją. Nauczyłem się programować, ponieważ była to dla mnie najciekawsza droga do zostania twórcą. Lata przeleciały, zostałem programistą, zaliczyłem kilka firm, ale do tej pory nie zebrałem się, żeby faktycznie tworzyć gry. Najbardziej przerażały mnie braki w zdolnościach “artystycznych”, czyt. rysowaniu.

Kilka razy w tygodniu w celu upamiętnienia postępu będę wrzucał obrazki, które uda mi się wytworzyć. Wiem, że na początku będzie to poziom ~10latków, ale gdzieś trzeba zacząć :slight_smile:

W przyszłości chciałbym stworzyć małego video bloga, na którym będę upamiętniał proces tworzenia prostych gier od kartki papieru z planem do gotowego programu. Na razie to odległe plany i koncentruję się na rysunku.

Na pierwszy ogień idzie wiewiór :slight_smile:

Wszystkie te rzeczy i wiele więcej można znaleźć również na
FB: https://www.facebook.com/onemangamedev
Twitterze: https://twitter.com/one_man_gamedev


#2

Człowieku Ja nie rozumiem tej ideii. Jeżeli jesteś programista i poświęciłem lata na programowanie i jesteś w tym dobry to dlaczego nagle chcesz zostać grafikiem? Pomijam fakt, że na to będą Ci potrzebne lata lub dziesięciolecia ale po co? Jasne, możesz to zrobić, nikt Ci nie zakazuje ale po co skoro programiści są najlepiej opłacani. Jest pełno ofert pracy, dzisiaj byłem stronie Guerilla Games i oni aktualnie szukają 6 czy 7 ludzi od kodu i nikogo innego. Kolejne 10 lat stracisz na kształceniu plastycznym potem co? Kolejne 10 na ogarnięciu dźwięku a kolejne 5 na kwestiach marketingowych? Skup się na programowaniu i jeżeli faktycznie znasz języki to zrobisz swoją grę z pomocą ludzi.


#3

Idea jest w poszerzaniu horyzontów :slight_smile: Dzielenie się postępami działa na mnie motywująco i pomaga mi w rozwijaniu się, to wszytko. Przy okazji jeśli uda mi się namówić choć jedną osobę do nauki to już w ogóle spełni się 200% moich oczekiwań. Wszytko to jest czysto hobbystycznie i ma na celu zmuszenie się do wyjścia ze “strefy komfortu” (coaching poziom -1).


#4

wystarczy rok i może ładnie pocisnąć z rysunkiem,a że chce się rozwijać to dobrze…
Sam rysuje i pomału przymierzam się do programowania bo chce spróbować i jak to wygląda( YOLO )


#5

Witam :smiley:
Skoro o rozwoju mowa sam chciałem pochwalić się swoją pierwszą pracą wykonaną przy pomocy tableta graficznego & paintera. Dodatkowo uważam, że ciekawym pomysłem byłoby gdyby wypowiadały się tu również osoby zapoznane w temacie :wink:


#6

+100 do motywacji! Trzymaj tak dalej


#7

Programowanie nie jest takie straszne jak by się mogło wydawać. Trzeba tylko mocno pracować. Na wyższych poziomach to praktycznie istne składanie klocków


#8

A nie słyszałeś o czymś takim jak “wypalenie zawodowe” ? :wink:
Jeśli coś nie sprawia już przyjemności to nie będzie się w tym pełni dobrym. Robienie czegoś dla pieniędzy ? Pojadę trochę etiologicznie, ale bez pasji do czegoś nie wiele się osiągnie… brak chęci i motywacji potrafi ograniczyć niemiłosiernie. Fakt - sukces rodzi się w bólach i niektóre obowiązki należy wziąć na chłodno i je zrealizować w swoim życiu, ale bez wątpienia do osiągnięcia sukcesu, obowiązkowy jest pierwiastek chęci do jego zrealizowania, a bez pasji do tego, bezowocnie go szukać.

Jesteś dobry w programowaniu to na tym się skup, a nie zmieniasz branżę?

Koleś chce tworzyć i kreować gry. To bez wątpienia multidyscyplinarny kierunek i znajomość samego programowania mu nie wystarczy w osiągnięciu zamierzonego celu. Dlatego, będąc projektantem gier należy otwierać się na wszystko co tylko możliwe. Masz swoją odpowiedź odnośnie zrozumienia jego idei :wink:

“Jeśli faktycznie znasz języki to zrobisz swoją grę z pomocą ludzi” ?

Nie, nie zrobisz swojej gry za pomocą ludzi, znając tylko programowanie. Wniesiesz do gry tylko oskryptowanie jej mechaniki, nic więcej. Projektowanie wymaga sporo więcej inwencji twórczej niż samo klepanie kodu :slight_smile:
JEGO GRĘ stworzą ludzie, których zwerbuje, aby za pomocą nich stworzyć swoją grę. Co, finalnym efektem nie będzie jego grą, a grą ludzi zrzeszonych przy projekcie, a on sam będzie tylko programistą, odpowiedzialnym za skryptowanie mechaniki gry. :slight_smile:


#9

Tak, po prostu chcę się sprawdzić w każdej dziedzinie, na razie rysunek daje mi mnóstwo frajdy. To nie znaczy, że zawieszam programowanie, to dalej mój konik, po prostu czasem warto zająć się czymś nowym w czasie wolnym :slight_smile:

Wracając do tematu, dzisiaj sobota, więc czas na nowy update:

Tym razem jest to waleczny piesek, pragnący wygnać zło z wulkanu. Zachęcam do postowania swoich uaktualnień oraz standardowo do wbicia na:
FB, Twittera oraz Instagrama


#10

odnośnie grafiki, to może pixel art? :smiley: Łatwiej się tego nauczyć niż pięknej grafiki w high-res i można od razu grę robić :slight_smile: Więcej ludzi zachęci widok grafiki z grą niż same rysunki :wink:


#11

Moje zdanie jest niezmiennie, nie warto jest wchodzić w 10 tematów na raz bo w żadnym nie będziesz dobry(tutaj mam na myśli osiągnięcie poziomu w którym się wyróżniasz a na to trzeba lat), poparte moim doświadczeniem i wielu znajomych. Co do pozycji game designera to faktycznie tutaj przydało by się zapoznać ze wszystkimi gałęziami produkcji od kodowanie po obraz, dźwięk, koncepcje, zarządzanie, ale powtarzam na to trzeba 10 godzin dziennie a gdzie w tym czasie miejsce na pracę zarobkową? Realne zatem wydaje się liźnięcie tematów a nie ich szlifowanie, nawet po roku czasu czy kilku latach nauki śmieszne by było gdyby ktoś określił się mianem programisty, rysownika czy malarza a już o kwestiach dźwięku i tworzeniu muzyki nie wspominam bo na to trzeba lat. Jak najbardziej zaznajomienie się z tematem, za tym jestem jeżeli one man gamedev myśli o game designerstwie, zdaje się Limbo jak i wiele indie gier zostało zrobionych samemu, nie wiem tutaj ile lat autor włożył w kodowanie a potem w zajmowanie się grafiką ale w przypadku prostych gier to jest możliwe do zrobienia, w przypadku gier tpp fps 3d gdzie jest dużo modelowania i kodownia jest to niemożliwe.


#12

Dziś wtorek, więc czas na nowy rysunek:

Tym razem jest to moja próba wykonania jednego z tutoriali Christophera Harta. Myślę, że w przyszłości stworzę animację używając tego stylu :slight_smile:

Przylacz sie do walki o rozwój na Twitterze, Facebooku oraz Instagramie!


#13

Rozważam pixel art, pewnie w przyszłości się za niego wezmę :slight_smile: masz z nim jakieś doświadczenie, posiadasz może sprawdzone materiały? :wink:


#14

Minął jakiś czas, ale nie zaprzestałem w swoich działaniach. Przez te dni udało mi się stworzyć następujące ilustracje (nawet podołałem w przestrzeganiu narzuconego sobie terminu):

Dodatkowo udało mi się wziąć udział w compo 2h na siostrzanej stronce. Super sprawa, polecam każdemu :slight_smile: Może uda się zorganizować coś podobnego w tym gronie?

Poniżej screeen z przygotowań do tworzenia gierki (screenshot z ipada). Był to odwrotny space invaders, w którym atakjuemy ziemię jako obcy. Grę można znaleźć na warsztat.gd, ale w chwili obecnej stronka jest niedostępna.

Czuję sie coraz sprawniej w rysunku, ale wiem, że czeka jeszcze długa droga. Z niecierpliwością czekam na Wasze uwagi i twórczość :slight_smile:

Jak zwykle zachęcam do odwiedzania na:

https://www.facebook.com/onemangamedev/
https://twitter.com/one_man_gamedev

oraz
https://www.instagram.com/onemangamedev/


#15

Całkiem sprawnie wychodzi Ci dobieranie kompozycji w concept’ach :wink:
Polecam zagłębić się w tematykę kompozycji w fotografiach i filmach :smiley:


#16

Dzięki! Trochę już czytałem o kompozycji, staram się, żeby nie było nudno i zwracam uwagę na ogólną dynamikę kolorów. Na razie wszystko jest w powijkach :smiley:


#17

Hehe, mam podobnie, programuję od 20 lat, od 10 lat komercyjnie, doszedłem kilka lat temu do zarobków na poziomie 12k miesięcznie pracując kilka godzin dziennie(raczej mało). Ale rzuciłem to wszystko żeby robić startupy, po półtora roku startupów stwierdziłem że najbardziej kręci mnie gamedev w którym już kiedyś byłem zarówno komercyjnie jak i niekomercyjnie. I teraz uczę się wszystkiego na raz, głównie game designu ale też UX, PR, marketingu i podstaw grafiki 2D/3D, wrzucę więc kilka rysunków:

To jest taki czołg parowy do mojej gry steam tanks - taki koncept art w grafice wektorowej. https://www.youtube.com/watch?v=bM3MvXI4MEw

To jest ikonka metronomu którą zrobiłem za darmo dla klienta dla którego robię apkę metronom na zlecenie(za coś trzeba kupić jedzenie.

Czarodziej którego zrobiłem żeby mieć logo studia gier nowego.


#18

Super sprawa! Fajnie, ze próbujesz nowych rzeczy w życiu. Grafika wektorowa ma swój urok, a co do czołgu, to Scorched Earth zawsze na propsie :slight_smile:
Mam nadzieję, że będziesz wrzucał postępy i się nie poddasz. Czekam na rozwój wypadków!


#19

Fajnie to wygląda, drugi rysunek wygląda jak scena z kreskówki :smiley:


#20

Dzięki, taki był zamiar. Super, że udało się to odwzorować :slight_smile: