Opinia o szkoleniu przez Dev4Play


#1

Miał może ktoś z Was do czynienia ze szkoleniem proponowanym przez tę firmę? Co jakiś czas deklarują oni bezpłatne 6 miesięczne szkolenia z Unity/Unreal Engine, a z racji tego iż chciałbym zacząć coś działać w kierunku gamedevu, to chciałbym się dowiedzieć, czy to szkolenie jest czegoś warte i czy to nie jest strata czasu.Następną sprawą jest to czy po skończeniu tego szkolenia ma się 100% gwarancję zatrudnienia u nich, czy wygląda to w tym stylu: “dziękujemy za odwalenie roboty za darmo, a teraz poszukamy kolejnego jelenia” :slight_smile:

Byłbym bardzo wdzięczny za udzielenie odpowiedzi.


#2

Byłem na nim 3dni naprawdę jest prosty analizują na nim top shotera z i unity a po kursie i tak robisz grę samemu… oni porostu kradną nowe pomysły na gry i do tego im je robisz za darmo nic z tego nie mając a opinia tej firmy leży i piszczy. Mają narzucone 30 spraw o kradzież kodu i asetow jeśli chcesz możesz napisać do mnie jeśli chcesz się czegoś nauczyć tworzę 1 zespół składający się że studentów robimy zdalnie i komunikujemy się przez czat grupowy gdzie nic nam nie umyka


#3

Nie ma sensu. Tego typu kursy są stratą czasu, lepiej jest uczyć się na własną rękę. Masz dokumentacje (ale używasz jej tylko wtedy jak wiesz czego chcesz tam szukać), do dyspozycji też są tutoriale, ale zalecałbym jednak w angielskiej wersji, są po prostu konkretne i bez zbędnego gadania. Dla chcącego nic trudnego.


#4

Ja tez byłem na szkoleniu zrobionym przez dev4play. Ale mam troszkę inne zdanie.
Tak jak Ty, znalazłem ogłoszenie o bezpłatnym kursie, poszedłem i posiedziałem trochę. Tak to prawda, oni uczą całkowicie od zera, więc jak masz jakieś doświadczenie już w gamedevie i to zawodowe, to nie wiem czy ten kurs jest dla Ciebie, raczej te kursy skierowane są dla kompletnie zielonych.
A wygląda to tak: Po kursach zaczynasz robić swoją własną grę, masz na to 6 miechów. Robisz gierkę i wydajesz ją na Steamie. Z tego co wiem, teraz jest jakiś wydawca, który zajmuje się u nich marketingiem i gry wydaje za nich.
Nie wiem jak teraz jest tam z hajsem, to się nie wypowiem.

A co do tego co napisał Szymon. Pierwsze słyszę o jakiekolwiek spraw o kradzież kodu i assetów. Robiłem troszkę z nimi i mieli wszystko na legalu zakupione. Nawet pamiętam jak gość prowadzący szkolenie nam tłumaczył, że nie powinno się używać materiałów nie wiadomo skąd.
A Szymon tak przy okazji, skąd masz takie info, o tych sprawach sądowych?


#5

A jak ktoś jest na etapie “nie chce kopiować czyjegoś projektu, chciałbym zrobić własny, ale jak to zazwyczaj bywa, nie ma tutoriali”, to co byś radził? :confused:


#6

Ja bym ci poradził tak, że jak nie ma tutoriali to spróbuj znaleźć jak się robi potrzebne ci mechaniki do gry, ale osobiście radziłbym samemu spróbować to spróbować zrobić oczywiście przyda ci się do tego dokumentacja. Jak spróbujesz tego drugiego rozwiązania bardziej się rozwiniesz w GameDevie. Gdybyś miał jakiś problem możesz pisać z chęcią pomogę.


#7

Poszukać dogłębniej lub próbować samemu.


#8

Złote 3 etapy:

  1. Rób kropka w kropkę jak w tutorialu.
  2. Spróbuj zrobić to samo od nowa, ale wprowadzaj modyfikacje.
  3. Twórz projekt własny na podstawie zdobytej wiedzy.

A jak szukasz konkretnego zagadnienia, polecam kanał Brackeys na YT. Przykładowo tak wykorzystalem jego tutek o minimapie. Zrobiłem najpierw w stylu fps (tak jak było pokazane) a potem zmodyfikowałem do wersji typowo RTS-owej


#9

Dziękuję chłopaki :slight_smile:


#10

Ja zawsze przeglądałem tutoriale - aż znalazłem przynajmniej coś podobnego do tego co potrzebuję - wtedy analizowałem kod i przeglądałem dokumentację żeby wiedzieć dlaczego to tak działa a nie inaczej. Później tak jak pisze HokanPL - zmieniałem/pisałem od nowa tak zeby pasowało do mojego projektu. Dzięki temu nauczyłem się dużo nowych rzeczy + jak “ładnie” pisać kod (szkoda że nie zawsze się tego trzymam - polecam ksiązke “The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master”).

Omijaj kopiuj/wklej jak nie rozumiesz kodu - na początku to działa a później moze to spowodować duze problemy.