Oprogramowanie do Gamedev'u


#1

Hej, spłaciłem jeden kredyt i sobie myślę czy by nie zacząć odkładać sobie na jakieś licencje programów do pracy przy grach. Może zrobimy listę niezbędnego oprogramowania dla designer’a?

na pewno photoshop lub After Effect (wygodnie mi się w nim robi animacje 2D), do tego substance painter, blender jest darmowy, i nie wiem co jeszcze. I bardziej chcę w kierunku indyków iść.
Może burza mózgów?


#2

Blender - free

UE4/Unity/Godot/… - free

Photoshop - zależy jaki pakiet (najtaniej chyba 20$ miesięcznie??)
Można tutaj próbować na początku podpierać się jakimś GIMPEM, ale używanie tego to tortura :stuck_out_tongue:

Substance Suite ostatnio udało mi się kupić za chyba 200zł dożywotnio po tym jak postanowiłem zrezygnować z subskrypcji :smiley: Oczywiście żegnajcie update’y ;_;


#3

@jonasz787
Dobrze że chociaż ty odpisałeś, bo reszta siedzi cicho ;).

Tak silniki są darmowe, substance paintera znalazłem na steamie za 500zł, klucze używane do photoshopa znalazłem w oficjalnym sklepie za 800zł i AAE za 500zł (niby używane, a oficjalny sklep jest więc chyba wygląda legitnie.)
Chcę jeszcze kupić zestaw character creator 3 i iclone od reallusion, i na koniec, może Wrap. I nie wiem co więcej by się przydało do ułatwienia roboty :> .


#4

Z Substancem poczekaj, bo raz do roku jest promka na Steamie, gdy można go dorwać za ułamek ceny.

Photoshop jak weźmiesz plan fotograficzny na Adobe, to masz za 13 euro miesięcznie ( w miarę git)

After Effecta na razie nie bierz, bo będzie leżał i zarastał kurzem.

Od Reallusion trzymaj się z daleka, bo żeby zrobić jakikolwiek użytek z iClona albo CC, musisz mieć dodatkowe pluginy do eksportowania (płatne oczywiście dodatkowo). Ja popełniłem ten błąd i kupiłem iClone bez pluginów do eksportowania i skończyło się na tym, że też leży i obrasta kurzem :stuck_out_tongue:
Jeżeli potrzebujesz softu do robienia ludzi, to Adobe ma Fuse (beta od lat), w którym możesz zrobić w miare spoko postaci, zriggować w mixamo i eksportować do fbx.

PS. Jak chcesz, to mogę Ci za pół darmo odsprzedać licencję do iClona (Character Creator 3 w pakiecie), ale niestety plugin do eksportowania musiałbyś sobie dokupić, żeby zrobić z niego jakikolwiek użytek :stuck_out_tongue:


#5

Hm, dziwne - póki co bawię się wersję z zatoki na nieznanych wodach i nie mam problemów z eksportowaniem, a testuje tylko na pluginie headshot i jest wszystko w porządku. Ale ja eksportuje do fbx i potem dalej. Fajne jest też to że raz udało mi się podmienić postać jako ubranie/akcesorium i origować w kilka sekund :> . Tak więc nie wiem o co ci chodzi z tym pluginem do exportowania - 3dexporter? Dla mnie jest zbędny.

Nie chcę licencji abonamentowych tylko co się da, brać na stałe :> . Tak więc nie wiem czy nie kupię tego z allegro co mówiłem - mają stronę softbook.com.pl więc to chyba oni.

Ty, to mówisz że to wszystkie programy? Nic więcej nie trzeba? =)


#6

iClone 7 - $199 (Character Creator 3 jest gratis do iClona)
W suchym iClone nie masz możliwości eksportu jakiegokolwiek. Możesz sobie jedynie renderować. Żeby móc eksportować (np. do fbx) musisz dokupić plugin 3DXchange ($499). Mówimy oczywiście o legalnych wersjach programów XD

W wersji z tpb na 100% jest 3dxchange, bo inaczej nie miało by to sensu.


#7

Nie mam. Mam osobno Character Creator 3 i iclone. I z creatora exportuje. Z iclone’a chciałbym tylko animacje eksportować, bo tylko to już mnie trzyma przy 3dsmaxie - a blender przynajmniej dla mnie, nie nadaje się do animowania bo przestawia kości według własnych osi.
chyba że masz lepszą alternatywę dla iclone, to tylko character creator zostaje =).

edit: https://www.youtube.com/watch?v=Ze0ellSg8DM
hmm, ciekawe czy clara.io jest darmowe :confused: .