Optymalizacja grywalnosci


#1

Cześć!
W moim projekcie jestem na etapie tworzenia jak najlepszej grywalnosci, bo reszta jest skonczona. I tak naprawde nie wiem jak sie za to zabrac. Wstawiac wartosci na oko, zwiekszac szybkosc gracza, a moze przeciwnikow oslabic. Macie jakies ciekawe poradniki na temat balansu rozgrywki? :slight_smile: Zeby gracz nie czul, ze jest za latwo, ani za ciezko :smiley:


#2

Balans test na szerszej grupie i powtarzać aż do uzyskania pożądanego wyniku. Nigdy nie zadowolisz 100% ale też nie ma co balansować rozgrywki na 2 czy też 3 znajomych tylko, jeśli celujesz w szerokie spektrum graczy. Można też pomyśle o czymś mocno zapomnianym czyli o
wyborze poziomu trudnosci. Jakkolwiek na początek musisz znaleźć balans na “normalnym-domyślnym” poziomie i od tego miejsca osłabiać gracza czy też wzmacniać przeciwników na wyższych poziomach i analogicznie na niższych.
Niestety balansowanie rozgrywki to dość żmudna robota, a w przypadku gry do której jest non stop dosawany nowy content wpływającą bezpośrednio na rozgrywkę jest to praca wręcz syzyfowa.


#3

Jest to prosta gra mobilna, lecz balans jest chyba w niej kluczowa rola, zeby gracz nie wylaczyl po 3minutach, bo za ciezko :stuck_out_tongue: Wlasnie poprosilem o testowanie paru znajomych, ale jak piszesz, ze to za malo to hmm… ile osob bylo by optymalna opcja?


#4

Im więcej tym wynik będzie bardziej miarodajny. Jest na google play coś w stylu early acces o ile pamiętam można tam ustawić ile razy dana appka ma być pobrania, nie jest wtedy ona widoczna w sklepie (ogólnie) tylko w osobnej zakładce. Chyba że w tej materii coś się zmieniło.