[PC][Xbox]Christmas Fever! - platformówka 2D

gamedev
gry

#1

Witam, trochę po czasie (pierwsza wersja gry wyszła już w listopadzie, potem na bieżąco ją aktualizowałem), ale pochwalę się moim drugim projektem - platformówka 2D z powerupami wykonana w Unity i wydana na PC/XboxOne/XboxSeries. Jest też wersja na androida, ale jest znacznie okrojona a sterowanie takie sobie - funkcjonuje bardziej jako wersja demo.

Generalnie od gracza zależy jak chce przejść grę - może bić rekordy czasowe przejścia poziomów, albo starać się zebrać wszystkie monety (co wydłuża przejście). Po drodze zbiera się różne powerupy:

  • super szybkość
  • zamiana w kulę śnieżną (można wtedy “przejechać” przeciwników)
  • dash jump
  • chodzenie po ścianie

Microsoft Store

Co ciekawe bez żadnej reklamy (w sumie mam tylko konto natt z 17 followersami) udało się już sprzedać 61 sztuk gry (po 2,99 dolara), z czego zdecydowana większość na Xboxa. Nie wiem jak kupujący znajdywali grę, prawdopodobnie wpisywali sobie christmas w wyszukiwarkę. Nie wiem jeszcze jak wyglądają wypłaty z Microsoft Store - wypełniłem już wszystkie papierki, widzę że następna płatność szykowana jest na luty 2021. Będą to moje pierwsze zarobione na gamedevie pieniądze.

Wersja na androida

Przygodę z gamedevem rozpocząłem w listopadzie zeszłego roku - wcześniej w ogóle nie potrafiłem programować. Wydałem prostą grę Shoot Down The Apples (klon angry birds). Wersja na androida przyciągła ok. 1000 graczy (google play + samsung store - razem 1,31 dolara “przychodu” z reklam). Potem miałem 3-4 miesiące przerwy i rozpocząłem projekt platformówki z motywem świątecznym. Stworzenie tej gry zajęło mi około 3-4 miesięcy, z czego prawdziwej czystej pracy było ze 2 miesiące.

Zapraszam do spróbowania demka w przeglądarce:
Gamejolt
Itch.io

Gameplay trailer

Obecnie liczba poziomów wynosi 48, więc po mału zabieram się już za następny projekt, tym razem w 3D.