[Phaser] Tworzenie/wyswietlanie menu w czasie trwania gry


#1

Chcialbym sie skonsultowac z dosc trywialnym problem ale troche nie daje mi on spokoju, chodzi o to jak poprawnie powinno sie wykonywac menu gry opartym na silniku Phaser’a, czy sa jakies zalecenia do tego?
Mam na mysli takie menu gry ktore uaktywniam w czasie trwania gry, poniewaz gra ktora sobie tworze to platformowka z wieloma interaktywnymi elementami to zalezy mi na opcji game.paused=true a ten sposob nastrecza wiele problemow - uzywajac wsponianej pauzy, wszelkie eventy clicku/dotyku w phaserze musza byc wytyczane po wspolrzednych a nie po przez buttony, np: https://phaser.io/examples/v2/misc/pause-menu - czyli jak widac mozna tam uzyskac proste eventy cliku, nie ma mowy chyba o hoverach, jakis suwakach itd. Dlatego chcialem sie dowiedziec jak to mozna by w inny sposob rozwiazac? Wpadlem na alternatywny pomysl zeby w najgorszym razie menu zrobic w html/css, jednak to ostatecznosc, zalezalo by mi zeby zachowac jako tako konsekwencje kodu i zrobic gre w miare mozliwosci uzywajac funkcji phasera, chociaz nie wiem czy to faktycznie takie dobry pomysl aby trzymac sie jednej techniki za wszelka cene…

Oczywiscie troche poszperalem po sieci angielsko-jezycznej i nie znalazlem zadawalajacej odp…:confused: http://www.html5gamedevs.com/topic/29276-createshow-menu-at-time-main-loop-game/


#2

Podobno 2.7.4 rozwiązuję problemy z inputami i pauzowaniem http://phaser.io/news/2017/03/phaser-ce-274-released zaciągnij sobie najnowszego phasera-ce. Tą poprawkę wprowadzili parę dni temu nie zdążyłem jeszcze jej sprawdzić więc jak sprawdzisz możesz odpisać czy coś to daje :slight_smile:


#3

Swietnie dziala idealnie, faktycznie mialem stara wersje Phasera, wielkie dzieki za to info!