Pierwsza gra w Godot Engine

projektowanie-gier
game-design
gamedev

#1

Cześć!

W skrócie: co sądzicie o robieniu pierwszej gry w Godot Engine?

Tworzymy grę - Elf vs Dwarves, której krótki opis zamieszczam poniżej:
Wcielasz się w tytułową bohaterkę - Elfkę, która opuszcza swój dom, by walczyć z Krasnoludami niszczącymi jej rodzinny las. Gra jest podzielona na 5 poziomów z narastającym poziomem trudności, jednakże w trakcie rozrywki rozwija się także główna bohaterka, zwiększając swoją wytrzymałość, szybkość, etc., oraz kupując i zdobywając lepsze wyposażenie. W grze występuje magia (główny bohater ma umiejętności specjalnie oraz niektórzy przeciwnicy czarują). Na świat patrzymy z boku, grafika dwu-wymiarowa.

W zespole obecnie mamy 5 osób, w tym 3 programistów i 2 grafików + potencjalnych ludzi od muzyki, czy level designu. Nadal szukamy nowych członków, ale o tym później.

Wstępnie podjęliśmy decyzję dotyczącą silnika, na którym postawimy grę.

Szukamy narzędzia, które jest proste, ponieważ członkowie naszego Zespołu nie mają doświadczenia w tworzeniu gier w silniku. Kolejnym kryterium była cena; jako że grę chcemy wydać za darmo, nie każdy może pozwolić sobie na inwestycję. W sumie cały Zespół mógłby włożyć w to maksymalnie 400 zł (i to raczej jednorazowo). Jeśli chodzi o możliwości silnika, to nie wymagamy dużo, ponieważ gra jest stosunkowo prosta (2D, bez złożonej rozgrywki). Bardzo istotne jest również to, by nie było problemów ze znalezieniem materiałów do nauki tego silnika (jako że wszyscy są początkujący).

Jako główny programista wybrałem silnik Godot Engine, który jest oparty na licencji MIT, dzięki czemu można w pełni za darmo go używać do celów komercyjnych, a także modyfikować sam kod źródłowy silnika. Moim zdaniem ten silnik jest bardziej intuicyjny i prostszy w obsłudze niż popularne Unity, czy Unreal Engine (które mogą być lepszym wyborem do bardziej zaawansowanych gier 3D, a nie prostych platformówek). Uważam również, że przez brak wielkiej złożoności jest on lepszym wyborem “na start” - dla osób, które nigdy nie tworzyły gier w silniku.

Co sądzicie o naszym wyborze? Czy uważacie, że robienie pierwszej gry w Godot Engine jest dobrym pomysłem? A może macie jakieś inne propozycje?

A wracając do tematu szukania członków, to chętnie porozmawiam prywatnie. Można do mnie napisać np. na Facebooku: https://www.facebook.com/profile.php?id=100008656416701

Pozdrawiam!


#2

Witam!
Osobiście uważam, że tworzenie gier w Godot ma bardzo dużo sensu. Sam zacząłem w nim dłubać platformówkę. Jest cała masa tutoriali na yt, a sam engine stale się rozwija. Język skryptowy jest do ogarnięcia, a jeśli komuś nie odpowiada można kodować w c# a nawet c++.


#3

Dzięki za opinię! Minęło kilka miesięcy od czasu, gdy wrzuciłem ten post i mogę powiedzieć, że jak na razie silnik sprawdza się znakomicie. Klepiemy tę grę i gdybyś chciał zobaczyć jej obecny stan to można w nią zagrać pod tym linkiem: https://ajver.github.io/EvD/Export/

Jesteśmy w tym momencie na etapie kończenia prototypu.

Co więcej, apropos samego silnika, zacząłem zauważać oferty pracy w nim, co oznacza, że jego nauka może być przyszłościowa, jeśli ktoś myśli o gamedevie zawodowo.


#4

Nie wiem, czy to jeszcze aktualne, ale siedzę w Godot kilka miesięcy i zdecydowanie go polecam. Zrobiłem w tym czasie 2 gry.
Próg wejścia jest dosyć niski, silnik jest dosyć elastyczny i natywnie wspiera 2D. Słabo się w nim debuguje w porównaniu z Unity, dlatego na razie nie mam odwagi rozpocząć większego projektu. Natomiast do mniejszych Godot nadaje się idealnie.


#5

Na poparcie Twoich słów i tego, że ostatecznie wybraliśmy Godota mogę powiedzieć, że niedawno zamknąłem mały kontrakt na grę w Godocie, który podpisałem na zagranicznym rynku. Szykuje się też z tego większa współpraca :wink:

Generalnie zauważam rosnącą popularność tego silnika. Na Githubie jest trzecim z kolei najszybciej rozwijającym się projektem! (wg. strony: https://octoverse.github.com/projects.html#fastest-growing-open-source-projects). W internecie nie brakuje poradników i powoli pojawiają się ogłoszenia o prace.

Przy okazji, jeżeli Ty @rafalkowalski lub ktoś inny chce dołączyć do naszego Zespołu to zapraszam do kontaktu bezpośrednio ze mną: https://www.facebook.com/profile.php?id=100008656416701
lub poprzez naszego Discorda, gdzie na pewno wkrótce ktoś odpowie: https://discord.gg/QTFZmtc