Pixel Art czy Grafika Wektorowa, co preferujecie w grach?


#1

Pixel Art czy Grafika Wektorowa, jaki styl preferujecie w swoich grach. Oba style są fajne, Pixel Art przypomina nam o początkach gier wideo i jest swego rodzaju klasyką dodatkowo działającą emocjonalnie na starszych graczy, jest to typowo cyfrowy, komputerowy styl nierozerwalnie związany z grami, zaś ładna grafika wektorowa jest po prostu ładna, rzekłbym nieskazitelna, nowoczesna, rysowana, bardziej naturalna. Osobiście uważam, że na rynku jest miejsce dla tych dwóch stylów, gdyby miał wybrać styl dla swojej pierwszej gry 2D to wybrałbym pixel art. Warto by było zastanowić się nad tym jaki styl preferują gracze, wtedy łatwiej było było by twórcom gier podjąć decyzję o wyborze stylu. Dla przykładu najbardziej znaną grą wykonaną w Pixel Arcie jest chyba Metal Slug.

A tutaj przykład gry wykonanej w grafice wektorowej.

Z tego co zauważyłem to Pixel Art jest częściej stosowany w przypadku gier indie na konsole i pc a grafika wektorowa w grach na smartfony.

Jeszcze dopiszę tutaj, że dużo gier jest też malowanych (grafika rastrowa) albo łączonych wektorowa i rastrowa, cały czas mam na myśli 2D.

Co wolisz, preferujesz, lubisz?

  • Pixel Art np. Metal Slug
  • Tradycyjna grafika rysowano malowana np. Angry Birds

0 głosujących


#2

Myślę, że to jest kwestia nie tylko preferencji, ale też (może nawet przede wszystkim) tego, co chcemy osiągnąć i do kogo trafić.

Każdy z tych stylów lepiej się spisuje w różnych grach. Zależy to od gatunku, klimatu gry i targetu. Np. Angry Birds, czy Pokemon Go zrobione w pixel arcie nie byłoby tak atrakcyjne dla wzroku dziecka, czy przeciętnego Kowalskiego. Natomiast wyobrażacie sobie jakąś grę stylizowaną na oldschool w grafice wektorowej, bo ja niezbyt :wink:


#3

grafika dopasowana do wieku:)

ubrania eleganckie


#4

Myślę że najlepiej porównać w tym wypadku obie wersje gry Monkey Island ponieważ oryginał oraz remake wykonane są w dwóch różnych stylach graficznych, Jestem graczem ‘starej daty’ i szczerze powiedziawszy, przygodówki lepiej sprawdzają się IMO z grafiką wektorową niż pixelartem. Tak samo powiedziałbym, że nie wyobrażam sobie gry typu HOPA stworzonej z wykorzystaniem pixelartu, zwyczajnie zbyt mało detali dla takiej gry, by dobrze ukryć obiekty :slight_smile:

Jak pisał Cadogan powyżej, kwestia gatunku, klimatu gry i targetu.