Pixel Perfect Camera Unity problem z ustawieniem


#1

Cześć!

Czy ktoś z was ma może doświadczenie z tworzeniem gier w stylu pixel art na Unity?
Zainstalowałam pixel perfect camera plugin i mimo podążania za tutorialami oraz stosowania odpowiednich wzorów wszystko mi się rozjeżdża. Mam grafiki 32x32px, referencje 320x180px, ratio 16:9 oraz ortographic camera size ustawiony na 2.81 (ze wzoru Heigth/PPU/2f). Po uruchomieniu podglądu gry pixele nadal się rozjeżdżają. Przy zmianie ratio na 4:3 dodatkowo tileset się rozłazi. Nie mogę nawet zacząć, a jest to okropnie frustrujące. Wszystko ustawiłam zgodnie z tutorialami. Filter grafiki na Point, Non compresion, PPU 32. Wyłączony antyaliasing.

Czy ktoś z was mógłby mi podać przykładowe ustawienia dla gry mobilnej dla tego pluginu? Dokładniej chodzi mi o: PPU, Ortographic size i reference size.

Wiem, że w późniejszej cześć będę musiała zatroszczyć się o skrypt, który pomoże przy skalowaniu grafik na inne rozdzielczości, ale póki co utknęłam na podstawie.

Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki.


#2

Może wyłącz pixel snaping w shaderze od spritów


#3

Wrzuć jakiś przykład np. film.

Jak masz popakowane grafiki, w atlas czy każdy obrazek luzem? Jak atlas to jakie ustawienia? Jeśli tile Ci się “rozjeżdżają” to może masz artefakty na grafikach (np. przezroczysta nadmiarowa linia na krawędzi tile) lub źle spakowane tile w atlas (np. ze zbyt małym extrude)