Podpisywanie gry własnym nazwiskiem


#1

Witam.
Wielu solo developerów podpisuje swoje gry własnym nazwiskiem. Jeśli gra odniesie sukces nazwisko staje się rozpoznawalne i przyciąga do kolejnych gier autora.
Mam wrażenie, że gry podpisane imieniem i nazwiskiem (a nie nazwą studia lub nickiem twórcy) sprawiają wrażenie bardziej osobistych, skłaniają do bardziej indywidualnego odbioru.
Problem może pojawić się jednak gdy nazwisko jest trudne do przeczytania dla osób anglojęzycznych (np. ma polskie znaki lub jest trudne w wymowie).
Zastanawia mnie, czy są jacyś polscy developerzy którzy mieli z tym problem i jak go rozwiązali (czy zdecydowali się używać innego nazwiska, czy może nicków/nazy studia, a może nie przejmowali się tym za bardzo).


#2

Rozwiązanie jest proste.
Często używa się formy [imię] “[nick]” [nazwisko], w tym czy podobnym formacie.
I po kłopocie.

Niektóre imiona, nazwiska da się łatwo przetłumaczyć (Grzegorz -> Greg, Pusty -> Blank), niektóre wyglądają nawet jak anglosaskie (np. Just - to polskie naziwsko ;p). A niektórzy są bardziej rozpoznawalni przez swój pseudonim (np. Sos Sosowski). Co kto lubi i woli.