Podstawy symulacji fizyki - prośba o pomoc


#1

Zastanawia mnie taki temat. Czy jest tu osoba zaznajomiona z dosyć wąskim i trudnym zagadnieniem - symulacją fizyki. Jeśli tak, to bardzo proszę o kontakt.

Jeśli chodzi o jeszcze dokładniejsze doprecyzowanie tematu to mam na myśli zwłaszcza algorytmy detekcji kolizji w 3D. Ewentualnie dobra biblioteka pod Apple Metal (Swift).

Szukam w miarę prostego algorytmu (który zrozumiem bez większego bólu głowy :wink: ) do symulacji fizyki, który będzie się w miarę dobrze skalował. (Wole mieć wiele prostych obiektów niż dwa skomplikowane) Jest to praca badawcza. Chce rozpoznać temat symulacji fizyki. Myślę o algorytmie minimalnej odległości pomiędzy para obiektów. Istnieje też możliwość zastosowania gotowej biblioteki do symulacji zderzeń wielu prostych cząsteczek.

W zasadzie wiem już że nie ma prostych algorytmów w tej dziedzinie ale chciałbym się dowiedzieć czy jest tutaj ktoś kto mógłby mi pomóc w rozpoznaniu tematu i nauce podstaw?

Chętnym z góry dziękuję za pomoc.


#2

Na myśl przychodzi mi @komires od Metali Physics :slight_smile:


#3

Wspaniała propozycja! Odezwałem się do nich, ale oni milczą. Już myślałem, że uratowałeś mi życie kolego bo to są specjaliści jakich szukałem. Niestety jakoś nie mogę się z nimi skontaktować. Masz może jakoś pomysł jak do nich dotrzeć?

Aktualizacja:
Otrzymałem od nich informacje że moja prośba do nich dotarła.

Bardzo Ci dziękuję goliatus, że mi podpowiedziałeś aby się zapoznać z praca tej grupy specjalistów.