Pokaz kreatora Epic Games


#1

" Tak w przyszłości będą wyglądać postacie w grach."


Coś tak czułem że generowanie zawartości to przyszłość. W sumie dobrze się teraz czuję z moim zakupem character creatora 3 po przecenie. Tworzenie postaci i jej rigowanie i skinowanie mam zautomatyzowane =). Ale jeśli przyszłość to generowana zawartość to ludzie stracą pracę. Trochę patowa sytuacja =/.


#2

Na razie to po większości generowanych rzeczy trzeba i tak ręcznie poczyścić.

A jak to kiedyś zacznie działać bezobsługowo to zostaje robota koncepcyjna żeby nie wyglądało wszystko na jedno kopyto tylko miało swój styl.

O ile zmiana narzędzi i to że różne skille będą niepotrzebne to się zgodzę.

O tyle że samo się zrobi i nie będzie innych etatów to jakoś nie specjalnie wierzę.

Jak X będzie się samo robiło to ludzie zaczną robić Y.


#3

Ooo, o tym nie pomyślałem, dzięki =).


#4

Jakoś nie widzę, by tymi suwaczkami robić stylizowane postacie, czy jakieś własne monstra, przecież to jest kolejny generator oparty o gotowce, jak chcesz stworzyć coś unikalnego to i tak to musisz wymodelować, jedynie to ułatwia tworzenie ludzi, ale królika Bugsa w tym nie zrobię. Tak samo płakanie jak motion capture powstało, że animatorzy nie potrzebni, a jakoś wciąż Ci ludzie są pożądani i zatrudniani.


#5

Ale jest też inna sprawa. Takie kreatory mogą zmienić workflow pracy w grafice i zamiast budować jakiegoś humanoidalnego potwora od zera, tworzysz tylko jego maskę lub coś w rodzaju stroju - a reszta się pięknie riguje bez dodatków.
Zamiast tworzyć potwora, dodajesz tylko potworny makijaż =)


#6

Ale ten potwór będzie wymagał innej geometrii, więc nie wiem co rozumiesz przez “makijaż”. Coś takiego jak baza modelu istniało już od dawno, ale jak ktoś ma bazę humanoida w Zbrusha, to jeszcze nie oznacza, że każdy z tej bazy wyczaruje super pracę. Nie twierdzę, że ta technologia nie usprawni pracy, ale na pewno nie wykończy grafików z dnia na dzień. Może za parę lat cała grafikę będzie się generować przenosząc myśli do komputera, ale na dzień dzisiejszy graficy mają się dobrze. Najlepsze jest to, że już od wielu lat słyszę jak jakaś cudowna technologia robi wszystko za nas, a później się okazuje, że prezentacje swoje, a rzeczywistość swoje.


#7

To prawda, grunt to robić swoje.