Polski silnik gier Flax Engine


#1

Siemka, ktoś już korzystał z tego silnika? Jak sie sprawuje pod kątem wydajności. Łatwo się tworzy ?

Interesuje mnie przede wszystkim zarządzanie czasem i stopień dostępu elementów sceny. Chciałbym zaprogramować coś a’la cofanie w grach Codemasters ( np. F1 2018 ), gdzie można zrobić powtórkę a wszystkie elementy sceny wracają. Probowałem na Unity, ale jakaś męczarnia.

Przy okazji może ktoś korzystał i zapoda plusy i minusy. Jak dla mnie jest to coś co polski gamedev powinien świętować a tu cisza.


#2

Z tego co widziałem to nafaszerowany błędami ponieważ dopiero się rozwija, mam wrażenie że ma jakieś 2 miesiące więc nie ryzykował bym pisania gry w czymś testowym co dopiero powstaje i będzie co chwilę ewaluować.

Jak powstanie LTS to wtedy można się temu przyjrzeć a na razie tylko w celach krótkiej zabawy albo aby coś podpaterzć na temat rozwiązań, ewentualnie pomóc rozwijać silnik.


#3

Silnik ma 9 lat, bylł już testowany przez duże studia i uniwersytety. Aktualna wersja jest ta stabilna. Może pomyliłeś z innym silnikiem


#4

Słyszałem o nim ostatnio, ale szczerze mówiąc licencja podobna do tej w Unity: https://flaxengine.com/licensing/
jakoś mnie nie przekonuje, spoko że targetują otwarty świat, ale jakbym miał już zmieniać engine to bardziej myślałbym o Godot’cie jako alternatywie


#5

Nie wydaje mi się żeby “silnik” miał “feature” replay.

Od jakiegoś czasu można łatwo nagrać filmik kartą graficzną :slight_smile:

A “feature” o nazwie replay polega na zrzucaniu wszystkich istotnych elementów stanu ważnych obiektów, a potem ustawiania tego stanu na wszystkich obiektach gry i symulacji + interpolacji. Często z różnymi hackami żeby to lepiej wyglądało.

To konkretny bardzo project specyfić kod gameplayowy który powinien być uwzględniony na dość wczesnym etapie projektu w założeniach inaczej może być ciężko to potem doszyć. Np wszystkie wyniki istotnych losowań muszą być deterministyczne…
Trochę podobny do replikacji sieciowej, ale trzeba synchronizować nie “teraz” na kilku komputerach, tylko zapisywać zmiany stanu w czasie.

Btw powinno mocno pomóc w debugowaniu jak projekt ma cos takiego. Bo testerzy mogą do buga dołączać replay co się działo.