Polskie poradniki do Grafiki 3D


#1

Witam,

Czy ktoś może polecić jakieś warte uwagi, darmowe Polskie tutoriale do Blender, 3ds Max oraz ZBrush?
Jeśli chodzi o Blender to znalazłem filmy od Pana Piotra Arłukowicza oraz jego autorski Polski Kurs Blendera. Co do 3ds, głównie kojarzę forum max3d, z Zbrush widziałem jedynie od KeyLight.


#2

Chcesz zacząć naukę?
Polecam najpierw wybrać narzędzie.

Nikogo do niczego nie namawiam, ale miałem przyjemność korzystać z Maxa, z którego przesiadłem się na blendera. Na początku ból i okres przystosowawczy, ale po 2 tygodniach mój workflow był dwukrotnie szybszy niż w Maxie

Na pewno nie polecam uczyć się dwóch softów na raz, bo zrazisz się do jednego i drugiego :slight_smile:

Pozdro


#3

Podrzucę parę linków do blendera.

https://www.youtube.com/channel/UCC5hdqzxRlAzlINlISfUVWg

Dodam, że o wiele więcej jest anglojęzycznych tutoriali związanych z Blenderem i nawet słabo znając angielski można próbować takowe oglądać a na pewno coś się wyłapie. Pozdrawiam :wink:


#4

Sęk w tym że u większości Polskich studiów tworzących gry mają jasne wymagania, jeśli chodzi o znajomość softu 3ds, Maya > Blender.

Ogólnie zdaję sobie sprawę że Blender jest oprogramowaniem ciągle rozwijającym się ale nie wiem, czy warto inwestować w niego czas, jeśli w przyszłości dane studio będzie ode mnie wymagało czegoś z pakietu Autodesk. Głównie zależy mi na tworzeniu otoczenia w grach.

W żadnym wypadku nie twierdzę, że Blender jest gorszym oprogramowaniem ale (pewnie niesłusznie) sugeruje się Artstation, gdzie widzę ludzi tworzących environment i używają głównie 3ds, Maya na Unrealu a udział Blendera w tej kategorii jest naprawdę znikomy, stąd zastanawiam jaki jest tego powód.

Pozdrawiam


#5

Tutoriale po angielsku raczej nie sprawiają mi problemu, aczkolwiek w J. ojczystym zdecydowanie lepiej się słucha, niefortunnie jest tego naprawdę mało. Dzięki za poradniki, o tym drugim nie miałem pojęcia.

Pozdrawiam ciepło


#6

Polski Kurs Blendera